comScore: Google w dół, Yahoo i Microsoft w górę
W czerwcu bieżącego roku amerykańscy internauci wykonali 11,54 miliarda wyszukiwań w internetowych wyszukiwarkach.
W porównaniu z majem (10,78 miliarda wyszukiwań) oznacza to wzrost o 7 procent - informuje serwis Marketing Charts, powołując się na dane firmy badawczej comScore.
Pozycję lidera utrzymało Google, które jednak w porównaniu z majem zanotowało spadek rynkowych udziałów: z 61,8 do 61,5 procenta.
Wzrost zanotowały tymczasem sklasyfikowane na drugim i trzecim miejscu przez comScore wyszukiwarki Yahoo i Microsft: odpowiednio z 20,6 do 20,9 oraz z 8,5 do 9,2 procenta. Na kolejnych miejscach znalazły się usługi Ask (4,3 procenta udziałów w rynku, spadek o 0,2 procenta wobec maja) oraz AOL (4,1 procenta, spadek o 0,4 procenta).
Z kolei pod względem liczby wyszukiwań wzrost zanotowały wszystkie wyszukiwarki oprócz AOL (spadek o 3 procenta). Najwyższy stał się udziałem Microsoftu (o 15 procent), a następnie Yahoo, Google, i Ask (odpowiednio o 9, 6 i 3 procent).
źródło: Marketing Charts
Dołącz do dyskusji: comScore: Google w dół, Yahoo i Microsoft w górę