comScore: Facebook pokonał Orkut w Indiach
Brazylia pozostaje jedynym dużym rynkiem, na którym należący do Google serwis społecznościowy Orkut wyprzedza Facebooka. W Indiach właśnie nastąpiła zmiana na pozycji lidera.
Z danych firmy badawczej comScore wynika, że w lipcu tego roku strony Facebooka odwiedziło w Indiach 20,9 miliona unikalnych użytkowników - o 179 proc. więcej niż rok wcześniej.
Dla porównania, Orkut zanotował w tym samym czasie tylko 16-proc. wzrost, do 19,9 miliona odwiedzających. Za czołową dwójką znalazły się serwisy: BharatStudent.com (4,4 mln), Yahoo! Pulse (3,5 mln), Twitter (3,3 mln), LinkedIn (3,3 mln), Zedge.net (3,2 mln), Ibibo.com (3,0 mln), Yahoo! Buzz (1,8 mln) i Shtyle.fm (1,6 mln).
W lipcu strony portali społecznościowych odwiedziło 33,2 miliona internautów z Indii, które pod tym względem były siódmym największym rynkiem na świecie. Liderem były USA (174,4 mln), wyprzedzając Chiny (97,2 mln), Niemcy (37,9 mln), Rosję (35,3 mln), Brazylię (35,2 mln) i Wielką Brytanię (35,2 mln). Z kolei za Indiami znalazły się Francja (32,7 mln), Japonia (32,0 mln) i Korea Południowa (25,0 mln).
Z danych comScore wynika również, że na całym świecie serwisy społecznościowe miały w lipcu tego roku 945 milionów użytkowników - o 23 proc. więcej niż rok temu (770,1 mln).
Raporty
Dołącz do dyskusji: comScore: Facebook pokonał Orkut w Indiach