Comperia sprzeda maksymalnie 1,33 mln zł nowych akcji po minimum 6 zł
Walne zgromadzenie akcjonariuszy firmy Comperia (wydawcy m.in. serwisów Comperia.pl, eHipoteka.com, Banki.pl, Telepolis.pl) zdecydował o emisji maksymalnie 1,33 mln nowych akcji w cenie minimum 6 zł. Środki z ich sprzedaży spółka chce przeznaczyć na rozwój w różnych segmentach swojej działalności.
Akcjonariusze Comperii ustalili, że ostateczne decyzje co do liczby i ceny nowej emisji akcji podejmie zarząd firmy. Przy czym liczba akcji może wynieść maksymalnie 1,33 mln, a cena za akcję - 6 zł.
Obecnym akcjonariuszom firmy przyznano prawo poboru nowych akcji - będą mogli z niego skorzystać 4 czerwca, kupując maksymalnie tyle akcji, ile obecnie posiadają.
W ub.r. Comperia zanotowała 22,38 mln zł wpływów ze sprzedaży (po wzroście o 37 proc. w skali roku) i 3,38 mln zł straty netto (wobec 8,86 mln zł straty w 2016 roku).
Obecnie kapitał firmy jest podzielony na 2,16 mln akcji. Na koniec piątkowej sesji giełdowej za jedną płacono 8,20 zł, co dawało kapitalizację spółki w wysokości 17,69 mld zł.
Głównym akcjonariuszem Comperii jest Talnet Holding z 352,2 tys. akcji stanowiących 16,32 proc. kapitału i dających 24,52 proc. głosów na walnym zgromadzeniu akcjonariuszy. Marek Dojnow ma 294 tys. akcji (13,62 proc. kapitału i 17,53 proc. głosów na WZA), porozumienie, do którego należą Karol Wilczko, Bartosz Michałek, Robert Wilczyński, Tomasz Filipiak, Andrzej Kasperek, Konrad Pankiewicz, Tomasz Publicewicz, Witold Tomaszewski i Marcin Kozłowski - 296,5 akcji (13,74 proc. kapitału i 10,43 proc. głosów na WZA), a TFI Investors - 270,4 tys. akcji (12,53 proc. kapitału i 9,51 proc. głosów na WZA).
Comperia planuje inwestycje w e-commerce
Pod koniec marca zarząd Comperii szczegółowo opisał plany rozwojowe. Zaznaczył, że na ich realizację potrzebuje minimum 8 mln zł. Firma rozwija się w sektorze ubezpieczeniowym poprzez swoją spółkę zależną Comperia Ubezpieczenia (CU). - Planowana skala działania sieci dystrybucji produktów ubezpieczeniowych ma objąć swym zasięgiem obszar całej Polski; dalszy rozwój technologiczny powinien pozwolić CU na wprowadzenie kanałów bezpośredniej sprzedaży ubezpieczeń, zwłaszcza że posiadane w CU kompetencje z zakresu implementacji projektów i rozwiązań technologicznych (wdrożone unikalne rozwiązanie softwarowe w postaci aplikacji ComperiaAgent) ułatwiają nawiązywanie współpracy z ubezpieczycielami w zakresie usług on-line - zapowiedziano.
Comperia poinformowała, że zamierza szukać synergii między swoim głównym segmentem działalności - reklamą efektywnościową - a potrzebami jej głównych klientów: banków i innych firma z sektora finansowego. Dlatego przegotowuje projekt z zakresu wspierania finansowania zakupów internetowych.
- Wdrożenie w Polsce nowej dyrektywy UE regulującej rynek płatności, tzw. PSD 2 (Payment Services Directive 2) przyczyni się do zmniejszenia bariery wejścia przez spółkę w obsługę segmentu e-commerce na bazie posiadanych relacji biznesowych z bankami i firmami pożyczkowymi, zaś nowatorskie rozwiązania z zakresu sztucznej inteligencji i systemów samouczących (tzw. machine learning), zrewolucjonizują w najbliższych latach obsługę procesów pozyskiwania finansowania konsumenckiego; w tym zakresie spółka mogłaby oferować najnowsze rozwiązania na bazie posiadanych relacji biznesowych - zapowiedział zarząd Comperii.
Dodał, że firma dalej będzie rozwijać platformę do obsługi segmentu sieci afiliacyjnej comperialead. - Z uwzględnieniem faktu, że strategia zmniejszania sieci oddziałów stacjonarnych w bankach powoduje zwiększenie wagi współpracy z sieciami afiliacyjnymi; spółka zamierza maksymalnie wykorzystać ten proces w ramach sieci tworzonej przez spółkę i jej partnerów, umacniając w ten sposób swą pozycję wśród klientów finansowych - dodały władze firmy.
Dołącz do dyskusji: Comperia sprzeda maksymalnie 1,33 mln zł nowych akcji po minimum 6 zł