Co trzecia kobieta w Polsce nie trzyma moczu? Reklama Femurinu do zmiany
Zdaniem Komisji Etyki Reklamy w spocie radiowym suplementu diety Femurin powinna zostać zmodyfikowana informacja, że co trzecia kobieta w Polsce ma problem z trzymaniem moczu i nie chce o tym mówić. Komisja zwróciła uwagę, że w reklamie nie zostaje podane źródło tych danych.
Komisja Etyki Reklamy zajęła się spotem radiowym preparatu Femurin po otrzymaniu dotyczącej go skargi. Jej autorka napisał, że kobieta wypowiadająca się w reklamie o problemie z nietrzymaniem moczu celowo ścisza głos, sugerując, że jest to zjawisko powszechne, znane większości kobiet. „Osobiście reklama ta uwłacza mojej godności, pokazuje, że problem ten dotyka większość kobiet, co jest nieprawdą. Nie powołuje się na żadne badania” - podkreśliła skarżąca.
Produkująca Femurin firma Biotech Varsovia Pharma argumentowała, że spot tego preparatu nie narusza w żaden sposób niczyich dóbr osobistych ani nie zawiera treści dyskryminujących jakiekolwiek grupy. „Stanowiąca quasi-pozew o ochronę dóbr osobistych skarga, stanowi wyłącznie o osobistym, subiektywnym odczytaniu treści reklamy przez skarżącą. Żaden z negatywnych elementów, jakie wskazano w skardze, nie może być odniesiony do reklamy Femurinu, a zarzut o ‘ściszaniu głosu’ jest nieprawdziwy” - oceniło przedsiębiorstwo.
Jednak Komisja Etyki Reklamy zwróciła uwagę na padające w spocie stwierdzenia, że „ponad 4 mln kobiet” nie chce mówić o problemie z nietrzymaniem moczu oraz że problem ten jest znany „prawie co trzeciej Polce”. Komisja podkreśliła, że reklama nie wskazuje źródła tych danych, przez co wprowadzają one odbiorców w błąd. Zdaniem Komisji spot powinien zostać zmodyfikowany w taki sposób, aby zawierał rzetelnie przedstawione dane.
Jednocześnie Komisja Etyki Reklamy uznała, że reklama nie zawiera treści dyskryminujących kobiety.
Dołącz do dyskusji: Co trzecia kobieta w Polsce nie trzyma moczu? Reklama Femurinu do zmiany