Co roku więcej zgłoszeń do konkursu Effie
56 kampanii reklamowych w tegorocznej edycji EFFIE Awards 2003
W tym roku ocenianych pod kontem efektywności będzie 46 kampanii zgłoszonych do EFFIE przez Agencje Reklamowe i Domy Mediowe, oraz 10 kampanii zgłoszonych do MEFFIE przez Domy Mediowe.
Mimo recesji, która dotknęła również branżę reklamowo - mediową w 2002 roku, liczba zgłoszeń do Konkursu wzrosła. Dodatkowo, w porównaniu do ubiegłorocznej edycji Konkursu, zwiększyła się liczba uczestników z 19 do 26. Najwięcej prac zgłosiły Agencje Reklamowe: Saatchi&Saatchi zgłosiło 6; Corporate Profile DDB i Euro RSCG New Europe - 5, oraz agencje: LEO BURNETT, Nos/BBDO zgłosiły po 4 kampanie.
Tegoroczna edycja konkursu ma nieco inny regulamin. Zgłaszane do EFFIE kampanie są oceniane w sposób całościowy (strategia, kreacja, wizualizacja, planowanie i zakup mediów). Kampanie mogły być zgłaszana przez: klientów, agencje kreatywne i Domy Mediowe. Możliwe były też zgłoszenia wspólne, czyli kampanie w jednej z 10 wskazanych kategorii mogła zgłaszać wspólnie Agencja i Dom Mediowy. Jeśli kampania została zgłoszona przez Agencję Reklamową nagrody EFFIE przyznawane są dla: Klienta i Agencji, jeśli natomiast kampania jest zgłoszona przez Agencję i Dom Mediowy nagrody EFFIE otrzymuje Klient, Agencja Reklamowa i Dom Mediowy. Tym samym jest to nie tylko nagroda za efektywność kampanii, ale za efektywność współpracy pomiędzy Klientem - Agencją i Domem Mediowy.
Konkurs Effie polskiej edycji wyróżnia to, iż w ramach konkursu głównego, odbywa się konkurs efektywności kampanii mediowych - MEFFIE. "Do tej pory do konkursu MEFFIE kwalifikowano automatycznie kampanie nominowane do EFFIE. Przyznawano jedną nagrodę w tej kategorii. W tym roku Domy Mediowe mogły samodzielnie zgłaszać kampanie tylko do MEFFIE" - powiedziała Anna Lubowska - Dyrektor Zarządzający The Mediaedge-CIA.
Działania Komitetu Organizacyjnego EFFIE idą w kierunku podnoszenia prestiżu konkursu. W tym roku po raz pierwszy prace nadsyłane na konkurs będą poddane audytowi przez firmę konsultingową Ernst&Young pod kontem weryfikacji wyników marketingowych kampanii. Ernst & Young wspiera konkurs EFFIE, gdyż jest to jedyna w Polsce inicjatywa służąca badaniu efektywności kampanii reklamowych. Ernst & Young, jako firma audytorsko-doradcza nie tylko bada sprawozdania finansowe, lecz także ocenia i doradza, w jaki sposób wydawane są pieniądze spółek. Dlatego promocja działań służących "policzalności" efektów wydatków marketingowych jest dla nas istotna. Ponadto, obecność międzynarodowej firmy audytorskiej jest obok jury, gwarancją transparentności zasad konkursu. Nad wiarygodnością dostarczonych danych czuwać będą specjaliści z Zespołu Doradztwa Transakcyjnego Ernst & Young. - powiedział Bartłomiej Pawlak Marketing&Business Development Director w Ernst&Young
Również po raz pierwszy w imieniu Komitetu Organizacyjnego Effie, SAR zwrócił się do Instytutów Badawczych z prośbą o przedstawienie podczas obrad jury, prezentacji dotyczącej sytuacji społeczno-gospodarczo-mediowej, tak by zaprezentować kontekst przebiegu kampanii reklamowych w 2002. "Przypomnienie takie, pozwoli jurorom na ocenę kampanii i ich efektów na szerszym tle - powiedział Paweł Tyszkiewicz, Dyr. Zarządzający SAR, przewodniczący Komitetu Organizacyjnego Effie".
Na całym świecie Konkurs Effie sponsorowany jest przez media. Podobnie jest i w polskiej edycji konkursu. W tym roku jak i w latach ubiegłych Sponsorami Strategicznymi Konkursu Effie zostali: Axel Springer Polska, TVN - ITI; Radio Zet. W tym roku MEFFIE zyskało również swojego Sponsora. Został nim Clear Channel Polska. Tym samym do grona Sponsorów konkursu dołączył przedstawiciel kolejnej grupy mediów - reklamy zewnętrznej.
W tym roku również Gala Effie ma swoich sponsorów : są nimi Freixenet - dystrybutor win hiszpańskich i francuskich oraz piwo Carlsberg.
Dołącz do dyskusji: Co roku więcej zgłoszeń do konkursu Effie