Co czwarty polski student chce pracować w mediach i reklamie - TVN i Google w czołówce
26 proc. polskich studentów deklaruje chęć pracy w branży mediów i reklamy - wynika z badania Universum Student Survey. Wśród pożądanych pracodawców często wskazywanych przez studentów różnych kierunków są TVN, L’Oréal i Google.
Media i reklamę jako branżę, w której chcieliby pracować, wybiera zdecydowanie najwięcej polskich studentów. Kolejny w rankingu sektor rządowy i publiczny uzyskał o 9 punktów proc. wskazań mniej.
Trzy firmy: TVN, L’Oréal i Google są często wskazywane jako pożądani pracodawcy przez studentów różnych kierunków. I tak TVN jest liderem wśród studentów kierunków biznesowych i humanistycznych, a nieco mniejszym uznaniem cieszy się na wydziałach IT (dziesiąte miejsce) i nauk ścisłych (dziewiąte miejsce). Google zajęło pierwszą pozycję u studentów kierunków IT, a czwarte miejsce - u adeptów biznesu, a szóste – u studiujących nauki humanistyczne. Natomiast L’Oréal najczęściej wskazywali studenci nauk ścisłych (pierwsze miejsce w tej kategorii), a nieco rzadziej osoby studiujące kierunki biznesowe (trzecia pozycja) i humanistyczne (piąte miejsce).
>>> Wymarzeni pracodawcy Polaków: L’Oréal dla kobiet, Google dla mężczyzn
Jeśli chodzi o studentów kierunków biznesowych, to wśród firm z sektora bankowego najczęściej wskazywany był PKO BP (dziewiąte miejsce), a trochę rzadziej - się ING Bank Śląski (czternaste miejsce) i Bank Zachodni WBK (szesnaste miejsce). Popularniejsze jako pracodawcy okazały się firmy działające w branży audytu i księgowości - Ernst & Young zajął drugą pozycję, PwC - piątą, a Deloitte – szóstą. Natomiast wśród pracodawców s branży FMCG oprócz L'Oréal najbardziej pożądane przez studentów biznesu są Procter & Gamble (ósme miejsce) i Mars (dziesiąte miejsce).
W tegorocznej edycji badania Universum Student Survey wzięło udział ponad 15,3 tys. studentów ze stu najważniejszych uczelni w Polsce. Respondentów zapytano o ich oczekiwania związane z karierą zawodową oraz o postrzeganie firm działających na naszym rynku jako potencjalnych pracodawców. Na podstawie wyników badania powstały rankingi w pięciu kategoriach: biznes, inżynieria, IT, nauki ścisłe i nauki humanistyczne.
Dołącz do dyskusji: Co czwarty polski student chce pracować w mediach i reklamie - TVN i Google w czołówce
Współczuje tej masie młodych, szczególnie tej 1/4, bo większość z nich dozna gorzkiego zawodu. Sukces (rozumiany jako etat w branży) osiągnie zaledwie promil; i będą to albo szczęściarze, albo osoby wybitnie zdeterminowane. Większość badanych, myśli zapewne, że branża mediów wiąże się z prestiżem i satysfakcją z wykonywanej pracy. Tymczasem w szeroko rozumianych mediach, nie ma ani prestiżu, ani satysfakcji. Chyba, że ktoś zaspokaja obie te potrzeby, całodobową gonitwą za sukcesami innych i pracą na sukces innych. Szkoda, że 1/4 polskich studentów ma ambicje zostać jedną z miliardów mrówek w globalnym kopcu.