ClickAd i Starcom walczą o 12,3 mln zł budżetu mediowego Tauronu
Agencja ClickAd Interactive i dom mediowy Starcom (Publicis Media) walczą w przetargu na obsługę mediową spółki Tauron Sprzedać. W grę wchodzi budżet w kwocie 12,3 mln zł. Najniższa proponowana przez agencje prowizja wynosi zaledwie 0,0001 proc., a oferowany rabat wynosi ok. 80 proc.
Przetarg trwa od połowy grudnia ub.r., a wybrana w nim agencja mediowa będzie pracować dla Tauronu przez rok od momentu zawarcia umowy (możliwe jest jej przedłużenie o 6 miesięcy). Spółka w tym czasie zamierza wydać na media 12,3 mln zł.
Oferty w postępowaniu złożyły dwie agencje: ClickAd Interactive i Starcom (Publicis Media). ClickAd zaoferował następujące stawki: prowizję tv - 0,001 proc, radio i prasa - 0,0001 proc. Średni rabat radio wynosi 83,83 proc., a w prasie - 83 proc. Starcom proponuje z kolei jednakową prowizję na tv, prasę i radio - wynosić ma 0,01 proc.. Rabat na radio to 76,93 proc., a na prasę – 80,45 proc.
Przypomnijmy, że ClickAd obecnie - wspólnie z Effective Media odpowiada za obsługę mediową Tauronu. Spółka wybrała agencję do współpracy w połowie ub.r. W tamtym przetargu agencja ta zaproponowała równie niskie stawki za obsługę mediową Tauronu: prowizje tv na poziomie 0,001 proc., zaś na radio i prasę - 0,0001 proc. Agencja gwarantowała średni rabat na radio na poziomie 85 proc., zaś na prasę - 81,7 proc.
Wtedy w przetargu walczył też Starcom, który oferował jednakową prowizję na prasę, radio i telewizję - po zaledwie 0,0001 proc. Poziom rabatów gwarantowany przez tę agencję wynosił: na radio - 85,3 proc., na prasę - 82,6 proc.
Starcom wówczas bronił obsługi mediowej tej energetycznej spółki – pracował dla niej od lata 2017 roku.
Dołącz do dyskusji: ClickAd i Starcom walczą o 12,3 mln zł budżetu mediowego Tauronu