Ciekawe atrakcje najważniejsze przy planowaniu podróży, niewielkie znaczenie reklam
Przy wyborze destynacji wakacyjnych klasyczna reklama w mediach ma niewielkie znaczenie. Jednocześnie 1/3 respondentów ufa w tym względzie rekomendacjom znajomych - wynika z badania SW Research.
Wyniki badania pokazują, że Polacy świadomie podejmują decyzje dotyczące planów urlopowych. Niski procent ankietowanych, którzy czerpią inspiracje na podstawie opinii na portalach podróżniczych lub korzystają z pomocy biur podróży, pokazuje wyraźny trend, zgodnie z którym chcemy podejmować indywidualne decyzje odpowiadające naszym potrzebom. Jednocześnie przedkładamy jakość rekomendacji nad ich liczbę. Ponadto coraz rzadziej ufamy anonimowym opiniom, a kluczowe okazują się polecenia bliskich znajomych.
Główną inspiracją przy podejmowaniu decyzji o celu podróży są ciekawe atrakcje do zwiedzania (56%). Na kolejnych miejscach znalazły się: atrakcyjna oferta (35%), rekomendacje znajomych lub bliskich (34%), możliwość realizacji pasji i zainteresowań (33%) oraz wydarzenia (18%).
Wakacyjne preferencje turystyczne Polaków różnią się w poszczególnych grupach wiekowych. Atrakcyjna oferta cenowa jest czynnikiem o wiele bardziej znaczącym dla młodych. To oni także częściej wybierają destynacje ze względu na odbywające się tam wydarzenia, np. koncert czy mecz (42% młodych wobec 24% wśród osób w średnim wieku).
Z kolei osoby w średnim wieku zdecydowanie częściej (43%) niż młodzi (31%) wracają w to samo miejsce, bo uważają je za sprawdzone. Rzadziej też kierują się opiniami znajomych i rodziny.
Badanie zostało przeprowadzone przez agencję SW Research w dniach 18-28 września 2014 r. metodą internetowych zestandaryzowanych wywiadów kwestionariuszowych (CAWI). Próba badawcza miała charakter losowy. Operatem losowania był panel internetowy SW Panel, a do udziału w badaniu zaproszono osoby w wieku od 16 do 60 lat. Zebrano łącznie 1007 w pełni wypełnionych kwestionariuszy, a dopuszczalny błąd statystyczny nie przekraczał 3,15 pkt. proc. dla całej próby. Kwestionariusz wywiadu składał się z 11 pytań badawczych i został opracowany przez SW Research. Badania przeprowadzono na autorskim oprogramowaniu "3S" zintegrowanym z panelem internetowym SWpanel.pl.
Dołącz do dyskusji: Ciekawe atrakcje najważniejsze przy planowaniu podróży, niewielkie znaczenie reklam