Ciągły wzrost BriefIndexu
Według najnowszej fali badania BriefIndex, wskaźnik koniunktury na rynku mediów i reklamy wzrósł o 4,59 punktów - z 75 do poziomu 79,59.
W porównaniu do poprzedniej fali badania, respondenci lepiej oceniają zarówno obecną sytuację (rośnie zwłaszcza odsetek osób zdecydowanie zadowolonych), jak i oczekują dalszej poprawy. Wysoki wskaźnik, a co za tym idzie optymistyczna ocena rynku mediów i reklamy, jest rezultatem ciągle poprawiającej się sytuacji gospodarczej. Oczekiwania dalszej poprawy sytuacji w branży wynikają z sezonowości – nadchodzący okres świąteczno – noworoczny oraz wybory samorządowe. W dłuższej perspektywie na poprawę nastrojów ma także wpływ oczekiwane wykorzystanie środków z Unii Europejskiej.
Według najnowszej fali badania, 71% respondentów uważa, że sytuacja na rynku mediów i reklamy jest dobra. Jednocześnie zmniejsza się liczba osób niezadowolonych z koniunktury. 63% firm nastawiona jest na dalszy rozwój: „Budżety są większe niż rok temu, jest więcej pracy dla uczestników tego rynku, klienci też chętniej godzą się na ambitne i śmiałe przedsięwzięcia marketingowe, chętniej niż rok, dwa lata temu” – wypowiadają się badani. Odnotowany także został ruch cenowy na rynku reklamy, co widać w wypowiedziach respondentów: „Zarówno reklamodawcy i media twierdzą, że przestrzenie, w których umieszcza się reklamę, są za tanie; odnosi się to do telewizji, warunki zamieszczania w tym medium są niższe cenowo niż w Europie. Fachowcy są zgodni, że należy podnieść ceny, jest do dobra wiadomość.”
Mimo, że w porównaniu z poprzednią falą (lipiec 2006) odnotowano wzrost wskaźnika, to w porównaniu z tym samym okresem roku ubiegłego wynik jest nieznacznie niższy (wynik z listopada 2005 to 80,75).
BriefIndex to wskaźnik odzwierciedlający trendy w koniunkturze na rynku reklamy i mediów. Obliczany jest na podstawie deklaracji respondentów (dyrektorów marketingu firm reprezentujących różne branże oraz prezesów agencji reklamowych i domów mediowych) na temat obecnej sytuacji branży oraz oczekiwanych zmian w ciągu najbliższych trzech miesięcy.
Pomysłodawcą i inicjatorem BriefIndexu jest Magazyn „Brief”. Badania na zlecenie magazynu prowadzi instytut badawczy SMG/KRC.
Dołącz do dyskusji: Ciągły wzrost BriefIndexu