Chiny online
W bieżącym roku Chiny odbierają Stanom Zjednoczonym pozycję liderapod względem liczby użytkowników internetu.
Firma eMarketer prognozuje, że do 2012 roku w Chinach będzie 373miliony internautów. Będzie to wówczas już o 150 milionów więcejużytkowników niż w USA, a wszystko to pomimo faktu, że chińskirynek internetowy jest wciąż stosunkowo niedojrzały i znajduje sięjeszcze w swojej pierwszej fazie wzrostu.
Dzięki temu Chiny są wielką i rozwijającą się szansą dla reklamyonline. Według eMarketera, w latach 2007 - 2012 wydatki na tegotypu reklamę zwiększą się w Chinach z 924 milionów do 4,9 miliardadolarów.
W samym bieżącym roku, dzięki sierpniowej olimpiadzie w Pekinie,wydatki te mają zwiększyć się aż o 52 procent, a przez kolejne latawzrost nie będzie tutaj niższy niż 30 procent.
Ważną cechą przy szacowaniu opcji na rynku reklamy online wChinach jest wiek. Z danych China Internet Network InformationCenter (CNNIC) wynika, że 69 procent chińskich internautów ma niewięcej niż 30 lat. Tymczasem w USA wskaźnik ten wynosi tylko 39,7procenta.
Zdaniem analityków z eMarketera, większość użytkownikówinternetu w Chinach obecnie nie dysponuje wielkimi zarobkami.Jednak na przestrzeni najbliższych dziesięciu lat zarobki te będąrosnąć, a to przełoży się na większe wydatki, co powinni mieć nauwadze marketerzy przy opracowywaniu internetowych planówmarketingowych.
źródło: eMarketer
Dołącz do dyskusji: Chiny online