Chiny: dochody reklamowe o 20 proc. w górę
Całkowite dochody w branży radiowej, filmowej i telewizyjnej wChinach wyniosły w 2008 roku 166 miliardów juanów (24,3 mld USD).
To o ponad 20 procent więcej w porównaniu z rokiem 2007 - wynikaz ostatnio opublikowanego raportu chińskiego regulatora rynkumedialnego SARFT (State Administration of Radio, Film andTelevision).
W przypadku radia i telewizji całkowite dochody zwiększyły się o19,5 procenta, do poziomu 19,7 mld USD. Reklama w tych dwóchsegmentach przyniosła natomiast 10,2 mld USD. To o prawie 17procent więcej niż rok wcześniej, do czego w głównej mierzeprzyczyniły się igrzyska olimpijskie w Pekinie. Natomiast biorącpod uwagę każdą z tych branż oddzielnie, radiowe wpływy reklamowezwiększyły się o ponad 10 procent, a telewizyjne o 17 procent.
Z kolei branża filmowa wygenerowała w ubiegłym roku z reklamdochód rzędu 1,2 mld USD - o 25 procent większy w porównaniu zrokiem 2007.
źródło: Brand Republic Asia
Dołącz do dyskusji: Chiny: dochody reklamowe o 20 proc. w górę