Chanel szuka agencji do globalnej obsługi mediowej
Francuski dom mody Chanel zaprasza agencje do udziału w przetargu na globalną obsługę mediową. Budżetu broni holding WPP.
Chanel przeprowadza przegląd swoich globalnych ustaleń dotyczących planowania i zakupu mediów. Zaprasza do niego wiodące grupy reklamowe.
Od wielu lat obsługą marki w tym zakresie zajmuje się holding WPP, który zachował budżet klienta w przetargu w 2013 roku. Wtedy w jego strukturach uruchomiono dedykowaną obsłudze Chanel jednostkę Plus. Korzystała ona głównie z zasobów agencji Mindshare oraz Wavemaker, a także Ogilvy i AKQA.
Chanel jest jednym z głównych reklamodawców. W 2019 roku wydał 1,77 mld dolarów na „działania wspierające markę”, chociaż źródła branżowe szacują, że wydatki na media prawdopodobnie wynoszą od 400 do 500 mln dolarów.
Przetarg koordynuje firma Mediasense.
Ostatnie sprawozdanie finansowe Chanel pokazuje, że w 2019 r. firma miała 12,3 mld dolarów rocznych przychodów, o 13 proc. więcej niż rok wcześniej, ale firma ostrzegała w czerwcu 2020 r., że odczuła „znaczny wpływ” Covid-19 i skutki tymczasowego zamknięcia butików na całym świecie.
Chanel szczyci się tym, że jest „marką, której podstawowe wartości pozostają historycznie oparte na wyjątkowej kreacji” i jest znana z tego, że produkuje wiele swoich zasobów reklamowych we własnym zakresie.
Dołącz do dyskusji: Chanel szuka agencji do globalnej obsługi mediowej