„M jak miłość”, „Na dobre i na złe” oraz serwis sportowy najdroższe we wrześniowym cenniku reklamowym TVP
We wrześniu na antenach TVP reklamodawcy zapłacą więcej za emisję spotów przy wielu serialach, a nieco mniej niż przed rokiem w większości pozostałych pasm. Najwięcej kosztują spoty przy „M jak miłość” i „Na dobre i na złe” w TVP2 oraz przy niedzielnym serwisie sportowym.
Telewizja Polska jako pierwszy z głównych nadawców tv udostępniła cennik reklamowy na wrzesień. Ze sprzedażą czasu antenowego rusza w czwartek.
Najwyższą cenę ma spot emitowany przy serialu „M jak miłość” w TVP2 – 69,4 tys. zł (cena netto, bez rabatów dla spotu 30-sek.). To 800 zł mniej, niż rok temu.
Nieznacznie mniej kosztuje reklama przy emitowanym w środowe wieczory serialu „Na dobre i na złe” - 55,6 tys. zł (przed rokiem 46,7 tys. zł). Z kolei spot przy serialu „Na sygnale” to wydatek rzędu 47,8 tys. zł, wobec 41,8 tys. zł we wrześniu ub.r. Reklamodawcy zainteresowani obecnością w bloku przy „Barwach szczęścia” muszą liczyć się z wydatkiem 48,7 tys. zł , czyli 500 zł więcej niż rok temu.
Zdecydowanie mniej kosztują reklamy przy dwóch pozostałych Dwójkowych serialach - pokazywanych w piątki produkcjach: „O mnie się nie martw” i Rodzinka.pl. Za spot przy pierwszym trzeba zapłacić 28 tys. zł, a przy drugim - 22,4 tys. zł.
We wrześniu na antenę TVP2 wracają nowe edycje takich programów, jak „The Voice of Poland” czy „Bake off Ale Ciacho”. Spot przy muzycznym show kosztuje 22,5 tys. zł (w ub.r. 21,2 tys. zł), zaś przy cukierniczym programie - 34 tys. zł, czyli tyle samo co rok temu. W piątkowe wieczory na antenie TVP2 zadebiutuje nowa produkcja „The Wall -Wygraj Marzenia”. Spot przy nim kosztuje 19,8 tys. zł.
Z kolei w TVP1 najdroższą reklamowo pozycją we wrześniu jest serwis sportowy nadawany w niedzielny wieczór po głównym wydaniu „Wiadomości”. Cena spotu przy nim wynosi 50,4 tys. zł (w ub.r. 46 tys. zł). W dni powszednie o tej porze jest taniej - ceny mieszczą się w przedziale od 34,7 do 38,1 tys. zł ( przed rokiem było to od 28 do 31,7 tys. zł).
Przy emitowanej zaraz po „Sporcie” prognozie pogody reklama kosztuje 43,2 tys. zł w niedziele i do 33,3 tys. zł w dni robocze. Rok temu było to odpowiednio: 42,9 tys. zł i 28 tys. zł.
Na spot przy wieczornym wydaniu „Wiadomości” trzeba wydać 23,5 tys. zł w niedziele i 15,4 tys. zł od poniedziałku do piątku. Przed rokiem było drożej - w niedziele cena wynosiła 44,7 tys. zł, a w pozostałe dni - maksymalnie 31,8 tys. zł.
Wśród seriali pokazywanych w TVP1 najdroższą reklamowo produkcją jest serial „Dziewczyny ze Lwowa”, nadawany w niedzielne wieczory. Spot przy nim kosztuje 39,8 tys. zł. We wrześniu ub.r. o tej porze nadawane było „Ranczo”, a reklama wtedy kosztowała 46,8 tys. zł. Spot przy czwartkowym „Ojcu Mateuszu” kosztuje 32 tys. zł (w ub. r. 200 zł więcej), a przy pokazywanym w soboty „Komisarzu Alexie” - 24,7 tys. zł (w ub.r. 24 tys. zł).
Na antenę TVP1 wraca „Rolnik szuka żony”. Za spot przy nim trzeba zapłacić 31,4 tys. zł, czyli 400 zł mniej niż we wrześniu ub.r.
Od 15 do 17 września TVP1 będzie transmitować festiwal polskiej piosenki w Opolu. Reklama przy koncercie w piątek kosztuje 47,5 tys. zł, w sobotę – 38,9 tys. zł, a w niedzielę - 41,9 tys. zł. TVP w cenniku nie podała jeszcze, jakie koncerty będą odbywać się w kolejne dni festiwalu.
Dołącz do dyskusji: „M jak miłość”, „Na dobre i na złe” oraz serwis sportowy najdroższe we wrześniowym cenniku reklamowym TVP