Grupa RMF od nowego roku podnosi ceny reklam we wszystkich stacjach
Grupa RMF od 1 stycznia 2018 roku wprowadza nowy cennik reklamowy. Podwyżki obejmą stacje RMF FM, RMF Maxxx i RMF Classic, zmienią się również stawki za pakiety reklamowe.
Średnia cena pojedynczych spotów, emitowanych na antenie RMF FM została podniesiona o 9,3 proc. (z 9 972 zł do 10 899 zł), w RMF Maxxx o 8,1 proc. (z 2 286 zł do 2 472 zł), a w RMF Classic o 7,7% (z 952 zł na 1 025 zł).
Korekta cen obejmuje również pakiety, które nadal pozwalają na uzyskanie rabatów od sumy cenników stacji składowych. Pakiet RMF3D będzie droższy o 10 proc., RMF na Maxxxa o 8 proc., a RMF z Klasą o 3 proc.
Średnia cena pakietu RMF3D wyniesie od nowego roku 13 063 zł (dotychczas 11 977 zł), w RMF na Maxxxa 12 313 zł (11 287 zł), a w RMF z Klasą 11 576 zł (dotychczas 10 609 zł).
Według nowego cennika (bez podatku VAT), najwięcej w RMF FM reklamodawcy będą musieli zapłacić za spot w paśmie nadawanym od środy do piątku, w godzinach od 7:00 do 10:00 – 34,8 tys. zł. Na antenie RMF Maxx najdroższy pojedynczy spot kosztuje 5,5 tys. zł, obejmuje pasma w godzinach 7:00-9:00 oraz 15:00-18:00, od środy do piątku. W RMF Classic za jeden spot w paśmie od środy do piątku w godzinach 7:00-10:00 trzeba będzie od stycznia zapłacić 2,6 tys. zł.
- W 2017 roku nie zmienialiśmy cenników, robiła to natomiast nasza konkurencja, której wzrosty cen osiągały często poziom dwucyfrowy. Popyt na reklamę radiową, szczególnie w drugiej połowie 2017 roku, przeszedł nasze wszelkie oczekiwania. Ogromnym wyzwaniem jest realizacja wszystkich kampanii reklamowych. Te wszystkie czynniki skłoniły nas do podjęcia decyzji o wejściu w nowy 2018 rok z nową polityką handlową, w której większe akcenty będziemy kładli na elementy wszelakich ekskluzywnych warunków emisji, relacji długości kopii do ceny itd. W nowych cennikach opisane są wszystkie te zasady, których będziemy bacznie pilnować - komentuje Tomasz Ramza, dyrektor generalny działu sprzedaży Grupy RMF.
W tym roku radio RMF Classic zwiększyło swój zasięg techniczny, uruchamiając nadajniki we Włocławku i w Płocku. Jak podaje w komunikacie Grupa RMF, dzienny zasięg jej stacji w okresie od marca do października wzrósł o 13 proc. do poziomu 10,1 mln słuchaczy.
- Rynek radiowy ma się naprawdę dobrze, po trzech kwartałach w naszej ocenie był na plusie rok do roku i podobnie radio jako medium skończy rok – komentuje dla portalu Wirtualnemedia.pl Tomasz Ramza.
W okresie od sierpnia do października br. RMF FM było liderem słuchalności stacji radiowych w Polsce z wynikiem 25,5 proc. udziałów w rynku. W tym samym okresie, RMF Maxxx miało 3,6 proc., a RMF Classic 1,2 proc. udziałów.
RMF FM jest także liderem rynku radiowego w Aglomeracji Śląskiej, Trójmieście, Krakowie czy Łodzi. To także najchętniej słuchana stacja wśród kadry zarządzającej, osób w wieku 25-59 lat, mieszkańców wsi i małych miast.
Dołącz do dyskusji: Grupa RMF od nowego roku podnosi ceny reklam we wszystkich stacjach
A wyślijcie sms, to ile w ciągu doby pada?