CDA Premium ma już 207 tys. subskrybentów, przez rok wzrost o 62 proc.
Z płatnej oferty CDA Premium portalu CDA.pl na koniec sierpnia korzystało 207 tys. użytkowników. W br. usługa zyskała 35 tys. subskrybentów.
W komunikacie przekazanym portalowi Wirtualnemedia.pl spółka CDA stwierdziła, że jej zdaniem dalszy wzrost liczby subskrybentów CDA Premium wynika z rozwoju tej oferty, coraz lepszej dostępności aplikacji mobilnych serwisu oraz powiększającej się liczby partnerskich punktów sprzedaży. Od maja br. karty z kodami dostępu do CDA Premium są sprzedawane w sieci partnerskiej Euronetu, obejmującej m.in. sklepy Media Expert, Media Saturn oraz saloniki prasowe Relay, inmedio i 1-minute.
W ciągu roku liczba subskrybentów CDA Premium wzrosła o 62 proc., natomiast od początku br. o 20 proc. Oferta została wprowadzona na początku 2016 roku. Na koniec 2016 roku korzystało z niej 42 tys. użytkowników, w połowie 2017 roku - 74,7 tys., a na początku stycznia ub.r. - 100 tys.. Na koniec września ub.r. liczba aktywnych subskrybentów wynosiła 129,4 tys., a na koniec ub.r. - 172,1 tys.
Dostęp do CDA Premium kosztuje 19,90 zł miesięcznie, przez pierwsze 14 dni usługę można testować za darmo. Jest w niej dostępnych prawie 6,5 tys. filmów.
Według badania Gemius/PBI w lipcu br. CDA Premium odwiedziło 2,52 mln realnych użytkowników. Oznacza to, że zdecydowana większość nie wykupiła abonamentu albo skorzystała z bezpłatnego dostępu próbnego. Natomiast cała sekcja wideo CDA.pl, obejmująca też wiele darmowych treści, zanotowała w czerwcu 5,27 mln odwiedzających i 84,54 mln odsłon.
CDA Premium zapewnia ponad 90 proc. wpływów CDA
W pierwszej połowie br. spółka CDA zanotowała wzrost wpływów sprzedażowych o 62,1 proc. do 19,27 mln zł oraz zysku netto z 2,19 do 3,12 mln zł. Przychody ze sprzedaży abonamentów CDA Premium poszły w górę z 10,8 do 17,56 mln zł. Przychody z reklam były wielokrotnie niższe i wzrosły dużo słabiej - z 1,08 do 1,25 mln zł.
CDA od maja jest notowane na warszawskim rynku giełdowym NewConnect. Głównymi akcjonariuszami spółki są jej prezes spółki Jarosław Ćwiek (ma 34,46 proc. akcji) i dyrektor generalny Łukasz Ćwiek (64,01 proc.).
Pod koniec czerwca akcjonariusze firmy zdecydowali, że z 5,39 mln zł zeszłorocznego zysku netto 5,08 mln zł zostanie wypłacone w dywidendzie (środki trafiły do inwestorów 17 lipca), jednocześnie ustanowiono program motywacyjny dla kluczowych pracowników.
W środę przed południem, po podaniu informacji o wzroście liczby subskrybentów, kurs giełdowy CDA rósł o ponad 9 proc. We wtorek na zamknięciu sesji wynosił 10,10 zł, co dawało kapitalizację w wysokości 102,5 mln zł.
Dołącz do dyskusji: CDA Premium ma już 207 tys. subskrybentów, przez rok wzrost o 62 proc.