CD Projekt z trzy razy niższym zyskiem niż rok temu, „Cyberpunk 2077” dał 60 proc. wpływów
W pierwszym kwartale br. grupa CD Projekt osiągnęła wzrost przychodów sprzedażowych ze 192,97 do 197,63 mln zł, a jej zysk netto zmalał z 91,98 do 32,49 mln zł.
W sprawozdaniu CD Projekt nie podano, ile w zeszłym kwartale wyniosła sprzedaż gry „Cyberpunk 2077”. - Zwykle komunikujemy liczbę sprzedanych kopii przy konkretnych kamieniach milowych, które możemy ogłosić. W tym kwartale podaliśmy przychody podzielone na segmenty i w CD Projekt RED pokazaliśmy, ile przychodów stanowił „Cyberpunk”. Blisko 60 proc. przychodów ze sprzedaży produktów to „Cyberpunk”. Większość sprzedaży pochodziła z dystrybucji cyfrowej na PC - powiedział Piotr Nielubowicz, wiceprezes CD Projekt ds. finansowych..
Zysk sprzedażowy brutto firmy zmalał rok do roku ze 145,48 do 135,36 mln zł, a zysk operacyjny - z 97,62 do 43,2 mln zł.
Wysoka rentowność CD Projekt w pierwszym kwartale ub.r. wynikała z renesansu popularności „Wiedźmina 3” po premierze pierwszego sezonu serialu Netflixa „Wiedźmin” oraz przedsprzedaży gry „Cyberpunk 2077”.
- Niższa niż zwykle rentowność netto to efekt m.in. kontynuacji amortyzacji kosztów produkcji „Cyberpunka 2077”, prac nad aktualizacjami do gry oraz realizowanych prac badawczych związanych z kolejnymi projektami. Wydatki na nie zaliczane są bezpośrednio w koszty bieżącego okresu i nie podlegają kapitalizacji - wyjaśnił Piotr Nielubowicz.
Segment CD Projekt Red, odpowiadający za produkcję i dystrybucję własnych gier, przy wzroście przychodów ze 147,77 do 148,52 mln zł zanotował spadek zysku netto z 90,05 do 34,36 mln zł.
Natomiast przychody platformy GOG.com zwiększyły się z 48,99 do 53,83 mln zł, a jej wynik netto poszedł w dół z 1,92 mln zł zysku do 1,88 mln zł straty.
CD Projekt na kontach, lokatach i w obligacjach ma 1,9 mld zł
Z końcem marca CD Projekt miał dostęp łącznie do 1,55 mld zł gotówki oraz lokat bankowych o zapadalności powyżej trzech miesięcy, o 823 mln zł więcej niż na koniec 2020 roku. Łącznie z posiadanymi obligacjami skarbowymi, wartość rezerw finansowych spółki wzrosła do 1,915 mld zł.
Przepływy środków pieniężnych z działalności operacyjnej sięgnęły w pierwszym kwartale 1,07 mld zł, głównie za sprawą sprzedaży gry „Cyberpunk 2077” w czwartym kwartale.
18 grudnia Sony wycofało „Cyberpunka 2077” ze swojego sklepu internetowego Playstation Store oraz zaoferowało zwrot pieniędzy wszystkim klientom, którzy już kupili grę. Decyzja ma związek z dużą liczbą błędów w jej pierwszej wersji na konsole PlayStation 4.
Pod koniec marca CD Projekt opublikował strategię na najbliższe lata, opartą na rozwoju trzech obszarów: studia deweloperskiego CD Projekt Red, głównych marek i działalności w internecie. Firma zapowiedziała, że w br. zamierza skupić się na kolejnych poprawkach i aktualizacjach do wydanego w grudniu ub.r. „Cyberpunka 2077” oraz darmowych dodatkach (DLC) do niego. Gra w wersji na nową generację konsol PlayStation i Xbox ma pojawić się w drugim półroczu.
CD Projekt wypłaci 504 mln zł dywidendy
CD Projekt na początku czerwca wypłaci z zeszłorocznego zysku 503,69 mln zł dywidendy, po 5 zł na akcję. Firma spodziewa się, że pod koniec czerwca znany będzie ostateczny kształt pozwu zbiorowego w USA dotyczącego komunikatów publikowanych przez nią przed premierą gry „Cyberpunk 2077”.
W ub.r. sześciu członków zarządu CD Projekt zarobiło 20,29 mln zł, a z zeszłorocznego zysku ma jeszcze otrzymać 106,2 mln zł. Firma zwiększyła liczbę pracowników o prawie 100, a na wynagrodzenia wydała łącznie 240,67 mln zł.
Grupa kapitałowa CD Projekt w ub.r. zanotowała 2,14 mld zł przychodów i 1,15 mld zł zysku netto.
Dołącz do dyskusji: CD Projekt z trzy razy niższym zyskiem niż rok temu, „Cyberpunk 2077” dał 60 proc. wpływów
Poza tym - kto chciał przejść grę, ten przeszedł ją od razu.
Brawo dla CDP!