SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

CD Projekt z trzy razy niższym zyskiem niż rok temu, „Cyberpunk 2077” dał 60 proc. wpływów

W pierwszym kwartale br. grupa CD Projekt osiągnęła wzrost przychodów sprzedażowych ze 192,97 do 197,63 mln zł, a jej zysk netto zmalał z 91,98 do 32,49 mln zł.
 

W sprawozdaniu CD Projekt nie podano, ile w zeszłym kwartale wyniosła sprzedaż gry „Cyberpunk 2077”. - Zwykle komunikujemy liczbę sprzedanych kopii przy konkretnych kamieniach milowych, które możemy ogłosić. W tym kwartale podaliśmy przychody podzielone na segmenty i w CD Projekt RED pokazaliśmy, ile przychodów stanowił „Cyberpunk”. Blisko 60 proc. przychodów ze sprzedaży produktów to „Cyberpunk”. Większość sprzedaży pochodziła z dystrybucji cyfrowej na PC - powiedział Piotr Nielubowicz, wiceprezes CD Projekt ds. finansowych..

Zysk sprzedażowy brutto firmy zmalał rok do roku ze 145,48 do 135,36 mln zł, a zysk operacyjny - z 97,62 do 43,2 mln zł.

Wysoka rentowność CD Projekt w pierwszym kwartale ub.r. wynikała z renesansu popularności „Wiedźmina 3” po premierze pierwszego sezonu serialu Netflixa „Wiedźmin” oraz przedsprzedaży gry „Cyberpunk 2077”.

- Niższa niż zwykle rentowność netto to efekt m.in. kontynuacji amortyzacji kosztów produkcji „Cyberpunka 2077”, prac nad aktualizacjami do gry oraz realizowanych prac badawczych związanych z kolejnymi projektami. Wydatki na nie zaliczane są bezpośrednio w koszty bieżącego okresu i nie podlegają kapitalizacji - wyjaśnił Piotr Nielubowicz.

Segment CD Projekt Red, odpowiadający za produkcję i dystrybucję własnych gier, przy wzroście przychodów ze 147,77 do 148,52 mln zł zanotował spadek zysku netto z 90,05 do 34,36 mln zł.

Natomiast przychody platformy GOG.com zwiększyły się z 48,99 do 53,83 mln zł, a jej wynik netto poszedł w dół z 1,92 mln zł zysku do 1,88 mln zł straty.

CD Projekt na kontach, lokatach i w obligacjach ma 1,9 mld zł

Z końcem marca CD Projekt miał dostęp łącznie do 1,55 mld zł gotówki oraz lokat bankowych o zapadalności powyżej trzech miesięcy, o 823 mln zł więcej niż na koniec 2020 roku. Łącznie z posiadanymi obligacjami skarbowymi, wartość rezerw finansowych spółki wzrosła do 1,915 mld zł.

Przepływy środków pieniężnych z działalności operacyjnej sięgnęły w pierwszym kwartale 1,07 mld zł, głównie za sprawą sprzedaży gry „Cyberpunk 2077” w czwartym kwartale.

18 grudnia Sony wycofało „Cyberpunka 2077” ze swojego sklepu internetowego Playstation Store oraz zaoferowało zwrot pieniędzy wszystkim klientom, którzy już kupili grę. Decyzja ma związek z dużą liczbą błędów w jej pierwszej wersji na konsole PlayStation 4.

Pod koniec marca CD Projekt opublikował strategię na najbliższe lata, opartą na rozwoju trzech obszarów: studia deweloperskiego CD Projekt Red, głównych marek i działalności w internecie. Firma zapowiedziała, że w br. zamierza skupić się na kolejnych poprawkach i aktualizacjach do wydanego w grudniu ub.r. „Cyberpunka 2077” oraz darmowych dodatkach (DLC) do niego. Gra w wersji na nową generację konsol PlayStation i Xbox ma pojawić się w drugim półroczu.

CD Projekt wypłaci 504 mln zł dywidendy

CD Projekt na początku czerwca wypłaci z zeszłorocznego zysku 503,69 mln zł dywidendy, po 5 zł na akcję. Firma spodziewa się, że pod koniec czerwca znany będzie ostateczny kształt pozwu zbiorowego w USA dotyczącego komunikatów publikowanych przez nią przed premierą gry „Cyberpunk 2077”.

W ub.r. sześciu członków zarządu CD Projekt zarobiło 20,29 mln zł, a z zeszłorocznego zysku ma jeszcze otrzymać 106,2 mln zł. Firma zwiększyła liczbę pracowników o prawie 100, a na wynagrodzenia wydała łącznie 240,67 mln zł.

Grupa kapitałowa CD Projekt w ub.r. zanotowała 2,14 mld zł przychodów i 1,15 mld zł zysku netto.

Dołącz do dyskusji: CD Projekt z trzy razy niższym zyskiem niż rok temu, „Cyberpunk 2077” dał 60 proc. wpływów

4 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Johnny
Najważniejsze, że wydali super grę. Oczywiście na początku zdarzyło się parę błędów w tytule, jednak zostały załatane przez patche i hotfixy, więc na chwilę obecną jest bardzo dobrze.

Poza tym - kto chciał przejść grę, ten przeszedł ją od razu.


Brawo dla CDP!
odpowiedź
User
logik
Co to znaczy "trzy razy niższy"? Dramat!
odpowiedź
User
Smiechnasali
Przecież te wyniki to dramat, gra działa jak wczesna beta i dziwia sie ze ludzie nie kupuja. napompowali tylko balon i zaszkodzili całej branży gier w PL. Śmiech na sali
odpowiedź