CD Projekt sprzedał 25 mln gier „Wiedźmin”, w ub.r. miał 250 mln zł zysku netto
W 2016 roku CD Projekt zanotował 583,9 mln zł wpływów netto ze sprzedaży i 250,5 mln zł zysku netto z działalności kontynuowanej. Firma w ub.r. wydała 56 mln zł na prowadzone projekty. Do tej pory sprzedała 25 mln zł egz. trzech części gry „Wiedźmin” i dodatków do niej.
Wpływy netto CD Projekt ze sprzedaży zmalały w skali roku z 798 mln zł do 583,9 mln zł, a zysk netto z działalności kontynuowanej - z 342,4 mln zł do 250,5 mln zł. Rekordowe wyniki firmy w 2015 roku związane są z wprowadzeniem w maju tamtego roku do sprzedaży gry „Wiedźmin 3: Dziki Gon”.
Do CD Projekt należą spółka CD Projekt RED zajmująca się produkcją gier RPG oraz spółka GOG zarządzająca globalną platformą cyfrową z grami.
Prezes CD Projekt Adam Kiciński w liście do akcjonariuszy poinformował, że firma do końca ub.r. sprzedała w sumie 25 mln egzemplarzy gier o „Wiedźminie” (do tej pory ukazały się trzy gry i dwa dodatki do ostatniej).
Wpływy CD Projekt ze sprzedaży trzeciej części „Wiedźmina” i dodatków do niej od premiery gry do końca ub.r. wyniosły ponad miliard zł. Przychody z tej części były wielokrotnie wyższe niż z dwóch wcześniejszych.
- Nie chodzimy na biznesowe skróty, czy twórcze kompromisy - interesują nas ambitne, globalne projekty o strategicznym dla nas znaczeniu. Jesteśmy dumni z rezultatów 15 lat włożonych w tworzenie gier zgodnie z naszym biznesowym credo - podkreślił Kiciński. - Szczególnie cieszą nas dwa aspekty. Po pierwsze, nieustająca dobra sprzedaż „Wiedźmina” pierwszego i drugiego, która pokazuje, że postawienie na rozbudowane fabularnie gry RPG pozawala czerpać korzyści ze sprzedaży przez wiele lat. A po drugie, że potrafimy z każdą kolejną premierą przechodzić na widocznie wyższy poziom jakościowy i sprzedażowy - dodał.
W ub.r. CD Projekt na prowadzone projekty wydała prawie 56 mln zł, natomiast na koniec ub.r. skumulowane saldo jej nakładów na prace rozwojowe związane z realizowanymi produkcjami wyniosło 62 mln z. Firma miała w ub.r. 204 mln zł dodatnich przepływów pieniężnych.
- Cały czas nie zwalniamy tempa - rozwijamy z pełną mocą „Gwinta”, który przybliża nas do ustabilizowania wyników pomiędzy premierami dużych tytułów. GOG Galaxy otwiera przed nami perspektywy związane z grami multiplayer. Ciężko pracujemy nad naszym następnym dużym tytułem - grą „Cyberpunk 2077”, który już teraz tworzy rekordowa dla naszego studia liczba deweloperów - opisał Adam Kiciński.
Firma zapowiedziała, że w najbliższym czasie uruchomi bętę publiczną gry „Gwint: Wiedźmińska gra karciana”. - Z perspektywy strategicznej najważniejszym wydarzeniem 2016 roku było uruchomienie „Gwinta: Wiedźmińskiej gry karcianej”. Dzięki temu stawiamy pierwsze kroki w nowym dla nas segmencie gier sieciowych z opcjonalnymi mikropłatnościami. Zeszłoroczny start zamkniętej bety „Gwinta” to dopiero początek - zapowiedział prezes CD Projekt. - W nadchodzących miesiącach i latach gracze mogą spodziewać się większej liczby kart i trybów gry oraz współtworzonego przez zespół „Wiedźmina 3” trybu single player. Jesteśmy przekonani, że to właśnie z „Gwintem”, a we współpracy z naszym partnerem, firmą GAEA, po raz pierwszy mamy szansę zaistnieć na perspektywicznym rynku chińskim - dodał.
Przypomnijmy, że wydanie w Chinach gry „Gwint: Wiedźmińska gra karciana” zostało zapowiedziane przez firmę w lipcu ub.r.
Dołącz do dyskusji: CD Projekt sprzedał 25 mln gier „Wiedźmin”, w ub.r. miał 250 mln zł zysku netto