CD Projekt RED: druga marka gier po 'Wiedźminie' w 2014 lub 2015 r.
CD Projekt RED, dystrybutor i producent gier komputerowych, planuje uruchomienie drugiej - po "Wiedźminie" - marki serii gier, zapowiedzieli przedstawiciele spółki. Z przedstawionych planów wynika, że zaistnieje ona na rynku w 2014 lub 2015 r. Do końca 2015 r. spółka chce sprzedać dziesięciomilionową grę wyprodukowaną w swoim studio.
""Do końca 2015 r. chcemy sprzedać 10 mln sztuk gier wyprodukowanych w studio CD Projekt RED" - powiedział prezes Adam Kiciński na konferencji dla inwestorów. Poinformował też oficjalnie o tym, że spółka pracuje nad drugą, po "Wiedźminie" marką gier.
CD Projekt RED przedstawił plan wydawniczy do końca 2015 r. z którego wynika, że planuje w tym okresie dwie premiery z najwyższej kategorii AAAplus (tak spółka określa gry o najwyższym budżecie, planowanej sprzedaży i wydawane równocześnie na kilka platform). Jedna jest zaplanowana na 2014, a druga na 2015 r. Choć przedstawiciele spółki oficjalnie nie komentują tych tytułów, to jeden z nich to "Wiedźmin 3" a drugi - premiera gry z nowej serii. Zakładana sprzedaż produktów AAAplus to minimum 2 mln sztuk w pierwszym roku na rynku.
CD Projekt potwierdził też, że w I kwartale 2012 r. na rynku zadebiutuje "Wiedźmin 2" w wersji na konsolę X-Box. "Termin tej premiery nie jest zagrożony" - podkreślił Kiciński.
CD Projekt ma jeszcze w planie jeszcze jedną premierę, zanim "Wiedźmin 2" zadebiutuje w wersji na X-Box. Chodzi o produkt określany kodem "A", czyli mniejszą grę z ograniczonym budżetem i rozprowadzaną głównie w dystrybucji elektronicznej.
Spółka poinformowała, że do tej pory sprzedała 1.007.771 sztuk gry "Wiedźmin2" w wersji PC.
Narastająco w I-III kw. 2011 roku grupa CD Projekt RED miała 25,22 mln zł skonsolidowanego zysku netto przy przychodach na poziomie 106,49 mln zł.
Dołącz do dyskusji: CD Projekt RED: druga marka gier po 'Wiedźminie' w 2014 lub 2015 r.