Casey Bloys szefem HBO i HBO Max
Casey Bloys, dotychczasowy chief content officer HBO i HBO Max, obejmie stanowisko prezesa i dyrektora generalnego obu marek.
Casey Bloys, który w lipcu podpisał nowy, pięcioletni kontrakt z HBO i HBO Max, będzie podlegał CEO Warner Bros Discovery Davidowi Zaslavowi. W strukturze koncernu są także inni menadżerowie w randze prezesa i dyrektora generalnego. W grupie tej znajdują się Pam Abdy i Mike De Luca - prezesi i CEO Warner Bros. Film Group; Channing Dungey, prezes Warner Bros. Television Group; Kathleen Finch, prezes i chief content officer, US Networks Group; Chris Licht, prezes i CEO CNN Worldwide, a także oraz Luis Silberwasser, prezes i CEO Warner Bros. Discovery Sports.
Casey Bloys w HBO od 2004 roku
Bloys dołączył do HBO w 2004 roku jako dyrektor ds. rozwoju produkcji niezależnych rok później dostał awans na awansowany na wiceprezesa HIP.
W 2006 roku został wiceprezesem HBO Entertainment, w tej roli odpowiadał za rozwój i produkcje komediowe. W 2016 roku został prezesem HBO ds. programmingu, a w 2020 roku zakres jego kompetencji został poszerzony o serwis streamingowy HBO Max.
Warner Bros. Discovery ze spadkiem przychodów
W drugim kwartale koncern zanotował 9,83 mld dolarów przychodów (rok wcześniej samo Discovery miało 3,06 mld dolarów), z czego 4,84 mld dolarów z dystrybucji, 2,72 mld dolarów z reklam, a 2,06 mld dolarów z bezpośredniej sprzedaży treści.
W ujęciu pro forma (czyli porównując z łącznymi wynikami Discovery i WarnerMedia przed rokiem) wpływy zmalały o 3 proc. - z 11,21 do 10,82 mld dolarów. Firmie zaszkodził silny kurs dolara, bez uwzględnienia zmian kursów walutowych spadek przychodów wyniósł 1 proc.
Ponad połowę przychodów firma wygenerowała w pionie telewizyjnym, obejmującym m.in. Grupę TVN. Wpływy sięgnęły tam 5,74 mld dolarów, w tym 2,84 mld dolarów z dystrybucji, 2,62 mld dolarów z reklam i 220 mln dolarów z treści.
Koncern w sprawozdaniu wskazał, że działalności telewizyjnej gorzej szło poza USA: w niektórych krajach w Europie zmalały stawki w umowach z operatorami, w regionie EMEA nieznacznie zmalał popyt reklamowy, za to polepszył się w Ameryce Środkowej. Natomiast w USA wyższe umowy z operatorami nie zrekompensowały odpływu klientów telewizji linearnej, a na rynku reklamowym najlepiej radziły sobie stacje sportowe.
Przy 3,48 mld dolarów kosztów (bez amortyzacji i utraty wartości) skorygowany zysk EBITDA wyniósł 2,26 mld dolarów. Koszty uzyskania przychodów wzrosły m.in. wskutek droższych praw do transmisji sportowych, a wydatki ogólne i administracyjne ograniczono pro forma z 760 do 744 mln dolarów w ramach synergii.
W ujęciu pro forma wpływy segmentu tv zmalały o 1 proc. do 6,12 mld dolarów (bez wpływu zmian kursów walut wzrosły o 1 proc.), a skorygowana EBITDA - o 12 proc. do 2,36 mld dolarów.
Z usług subskrypcyjnych Warner Bros. Discovery, na czele z platformami HBO Max i discovery+, na koniec czerwca korzystało 92,1 mln klientów, wobec 90,4 mln kwartał wcześniej i 75,8 mln w połowie ub.r.
W USA liczba subskrybentów w ciągu roku zwiększyła się z 49,7 do 53 mln, a na pozostałych rynkach - z 26,1 do 39,1 mln. W tej pierwszej grupie każdy miesięcznie płacił średnio 10,54 dolara, a w tej drugiej - jedynie 3,69.
Koncern zapowiedział, że zamierza stworzyć wspólną ofertę z treściami z HBO Max (gdzie przeważają filmy i seriale) i discovery+ z treściami non-fiction. Taka oferta będzie ma pojawić się w USA w połowie przyszłego roku, będzie zawierała darmowy pakiet, w którym przy treściach będą emitowane reklamy.
Koncern chce mieć 140 mln subskrybentów platform do 2025 roku.
Dołącz do dyskusji: Casey Bloys szefem HBO i HBO Max