Cartoon Network dzieli ramówkę na dwa pasma. Chce bardziej dbać o rodziców
Kanał dziecięcy Cartoon Network przebudował ramówkę, dzieląc ją na dwa pasma. Zmiany weszły w życie z początkiem 2014 roku i zostaną wsparte kampanią wizerunkową.
Seriale dla dzieci młodszych emitowane będą od rana do godziny 20.00. W tym paśmie poranki będą wypełnione komediami m.in. „Angelo rządzi”, „Tom i Jerry”, „Garfield Show” i „Looney Tunes Show”, po południu natomiast pojawi się więcej seriali przygodowych, takich jak „Scooby-Doo! I brygada detektywów”, „Jeźdźcy smoków”, „Niesamowity świat Gumballa” i „Ben 10”.
Wieczorem, po godzinie 20.00 Cartoon Network będzie nadawać seriale dla starszych dzieci. Wśród propozycji kanału pojawią się m.in. „Pora na przygodę” czy „Zwyczajny serial”.
Przebudowa ramówki to efekt analizy wyników badania, jakie we wrześniu ub.r. przeprowadziła na dzieciach i ich rodzicach firma Stratosfera. Badanie zlecił Turner. Celem analizy było poznanie opinii na temat Cartoon Network.
Podczas indywidualnych rozmów rodzice twierdzili, że stacja powinna bardziej wspierać ich w rodzicielstwie.
- Chcieliśmy sprawdzić, czy odbiorcy rozumieją, jakie pozycje nadajemy, dla jakich grup wiekowych są one dedykowane. Z badania wynikało, że rodzice nie do końca to wiedzieli, a w ramówce nie było jasno pokazane, dla jakich grup wiekowych programy są przeznaczone - mówi Wirtualnemedia.pl Matthias Heinze, wiceprezes Turner Broadcasting System do spraw komercyjnych, PR i marketingu.
Turner poddał ocenie ramówkę Cartoon Network i postanowił dostosować ją do potrzeb, jakie zasygnalizowali podczas badania rodzice najmłodszych widzów stacji.
- W niektórych sytuacjach programy, które nadawały się dla dzieci starszych były nadawane przed godziną 20.00. Dlatego zdecydowaliśmy się wprowadzić takie rozróżnianie. Chcemy, aby młodsze dzieci oglądały programy przeznaczone dla nich w tych godzinach, w których powinny - mówi nam Matthias Heinze.
Hannes Heyelmann, starszy wiceprezes i dyrektor zarządzający Turner Broadcasting System dla Niemiec, Austrii, Szwajcarii, krajów Beneluksu, Europy Środkowej i Wschodniej oraz Rosji w rozmowie z nami tłumaczy nowy sposób rozmieszczania seriali tym, że rodzice powinni wiedzieć, co oglądają ich dzieci oraz znać pory emisji programów dedykowanych dla ich grupy wiekowej. - Jednocześnie wyniki badania pokazały, co chcą oglądać dzieci w Polsce i jakie mają potrzeby jako widzowie - dodaje Hannes Heyelmann.
Zmianę w ramówce Cartoon Network wspierać będzie miesięczna kampania wizerunkowa skierowana do rodziców, która wystartuje 17 lutego br. Spot przygotowany przez Turner będzie emitowany w telewizji (kanały komercyjne, Cartoon Network, Boomerang, TCM), w sieci kin Multikino oraz w internecie. Firma zaplanowała również działania outdoorowe w największych miastach Polski.
Z danych Nielsen Audience Measurement wynika, iż średni udział Cartoon Network w styczniu br. wyniósł 0,53 proc. (więcej na ten temat).
Dołącz do dyskusji: Cartoon Network dzieli ramówkę na dwa pasma. Chce bardziej dbać o rodziców