Cannes: Grand Prix za spoty Nike i Pumy, bez nagród dla polskich firm (wideo)
W filmowych kategoriach festiwalu reklamowego w Cannes nagrody Grand Prix przyznano za spoty Nike i Pumy. Żadnych wyróżnień nie otrzymały natomiast reklamy z Polski.
W kategorii reklamy telewizyjnej do tegorocznego festiwalu Cannes Lions zgłoszono 18 spotów z Polski, a w kategorii warsztatu filmowego - 5. Żadna z tych reklam nie znalazła się jednak na shortlistach.
>>> Cannes: Euro RSCG Warszawa z Brązowym Lwem
>>> Dwa srebra dla Euro RSCG Warszawa i brąz dla Publicis Polska w Cannes
Grand Prix w kategorii reklamy telewizyjnej zdobył amsterdamski oddział agencji Wieden+Kennedy za spot Nike „Twórz przyszłość”. W reklamie - emitowanej podczas ubiegłorocznego mundialu - wystąpili słynni piłkarze będącymi twarzami promocyjnymi tej marki. Spot został oparty na koncepcji różnych konsekwencji w życiu zawodników, które mają ich zagrania na boisku.
>>> „Twórz przyszłość” - Nike ambientowo w Warszawie (wideo)
Z kolei w kategorii warsztatu filmowego Grand Prix przyznano reklamie Pumy wymyślonej przez nowojorską firmę Droga5, a wyprodukowanej przez firmę Smuggler. Spot promujący projekt Puma Social pokazuje zwykłych ludzi, którzy w wolnym czasie uprawiają różne hobby zawierające elementy rywalizacji sportowej.
Agencja Droga5 otrzymała również Grand Prix w kategorii Titanium and Integrated - obejmującej kampanie zintegrowane - za akcję promującą wyszukiwarkę Bing z udziałem rapera Jaya-Z. W ramach kampanii fragmenty książki piosenkarza wywieszono w różnych miejscach (w klubach, na billboardach i przystankach, a nawet na specjalnych ubraniach) w 13 największych miastach na świecie. Wszyscy zainteresowani mogli za pomocą serwisu geolokalizacyjnego Binga „zameldować”, że byli w tych miejscach, i stworzyć własne mapy projektu.
W tej kategorii jedyną nominowaną pracą z Polski była kampania „Tajemnice ukryte w obrazach” przygotowana przez agencję Leo Burnett dla Muzeum Narodowego w Krakowie (szczegółowy opis tej akcji).
Polskie firmy z zakończonego w sobotę 58 Międzynarodowego Festiwalu Reklamowego w Cannes przywiozą trzy srebrne statuetki lwów i dwie brązowe. To lepiej niż rok temu - wtedy firmy z naszego kraju otrzymały dwie srebrne statuetki i jedną brązową.
Nagrodzone dwoma Srebrnymi Lwami zostały layouty prasowe stworzone przez Euro RSCG Warszawa dla odświeżaczy powietrza Air Wick firmy Reckitt Benckiser (więcej na ten temat). Srebrnego Lwa w kategorii PR - wspólnie z odziałem londyńskim - zdobyło polskie biuro agencji Hill&Knowlton za kampanię internetową o stwardnieniu rozsianym (powstała specjalna strona, pokazująca z czym muszą sobie na codzień radzić osoby chore na tę chorobę).
Agencja Euro RSCG Warszawa otrzymała także Brązowego Lwa w kategorii Promo & Activation za kampanię promującą badania mammograficzne (więcej na ten temat). Z kolei Publicis dostał Brązowego Lwa w kategorii Media za kampanię „Ocal dzieci w internecie” przygotowaną dla Fundacji Dzieci Niczyje (więcej na ten temat).
Dołącz do dyskusji: Cannes: Grand Prix za spoty Nike i Pumy, bez nagród dla polskich firm (wideo)