Cannes: 13,3 tys. uczestników MIPCOM
Paul Johnson, szef departamentu telewizyjnego Reed MIDEM,organizator targów MIPCOM w Cannes powiedział, że liczbauczestników była o 7 proc. wyższa niż w zeszłym roku.
Liczba uczestników zakończonych w piątek 23. targów MIPCOMwyniosła 13,3 tys., a liczba wystawców ponad 4,5 tys. Oznacza towzrost o 8 proc.
- W festiwalowym pałacu potrzebne jest więcej miejsca, aby mócpomieścić wszystkich chętnych - powiedział Paul Johnson. Miejsca wpałacu jest coraz mniej, dlatego jeden z większych wystawcówDisnay, został przeniesione na plażę obok pałacu.
Organizatorzy podają, że większa liczba wystawców spowodowanajest pojawieniem się firm oferujących kontent cyfrowy przeznaczonyna nowe platformy dystrybucji, jak telewizja internetowa i telefonykomórkowe.
Wzrost jest spowodowany też pojawieniem się nowychreprezentantów z rynków, wcześniej nieobecnych na targach.Przykładem są tutaj Indie, które na MIPCOM były państwem honorowym.Zanotowano 59 wystawców z tego państwa, co oznacza wzrost wporównaniu z rokiem ubiegłym aż o 392 proc.
- Samo uczestnictwo już nie wystarcza, aby zostać zauważonym.Trzeba jeszcze umieć się zareklamować - mówił dalej Johnson.
Dobrze widoczne były w tym roku formaty polskich firm. TVPzorganizowała prezentację handlową "Katynia" i zamieściła wukazującej się na miejscu prasie branżowej jego reklamy. Standy"Ekipy" ATM Grupy widoczne były w korytarzu pałacu wystawowego, ana zewnątrz jeździł obklejony logo firmy pojazd.
Organizatorzy coraz większą uwagę przykuwają tzw. Green TV -czyli wszelkiemu rodzajowi kontentu, poruszającego tematykę ochronyśrodowiska. Green TV pojawia się już nie tylko jako tematyka panelidyskusyjnych. Firma badawcza WIT, prezentująca na każdych targachprzegląd najciekawszych formatów rozrywkowych, zorganizowała w tymroku przegląd formatów o tematyce środowiskowej. Niestety żaden zzaprezentowanych formatów nie pochodził z naszej części Europy.
Johnson zaapelował, aby takich przykładów było coraz więcej iaby stanowiły one oddzielny sektor ramówki każdego nadawcy.
MIPCOM obok kwietniowych MIPTV w Cannes to największe na świecietargi, gdzie spotykają się producenci, sprzedawcy i kupującykontent przeznaczony na różne platformy dystrybucji.
Dołącz do dyskusji: Cannes: 13,3 tys. uczestników MIPCOM