Nieznaczny wzrost przychodów Canal+. 60 proc. klientów poza Francją
Grupa Canal+ w pierwszych dziewięciu miesiącach 2022 roku odnotowała wzrost przychodów o 1 proc. w porównaniu do trzech pierwszych kwartałów 2021 roku. Przychody wyniosły 4,292 mld euro. Za taki wynik odpowiada m.in. wzrost zapotrzebowania na płatną telewizję w rozwijających się krajach, gdzie coraz więcej inwestuje Canal+.
Mniej optymistycznie wyglądały już wyniki finansowe w III kwartale. Canal+ Group o 3,3 proc. w porównaniu z III kwartałem ub.r. Wówczas wyniosły 1,467 mld euro, a teraz 1,419 mld euro. Na francuskim rynku przychody Canal+ Group w pierwszych trzech kwartałach wzrosły o 1,3 proc., a na zagranicznych rynkach o 6,3 proc. W III kwartale we Francji spadły o 3,5 proc., natomiast na pozostałych rynkach wzrosły o 1,5 proc.
Zobacz także: Canal+ Polska zwiększył zysk o 120 mln zł. Więcej z reklam, mniej z filmów
Afrykańskie platformy poprawiają wyniki Canal+
Canal+ w ostatnim czasie mocno inwestował w platformy cyfrowe w Afryce, gdzie w przeciwieństwie do Europy wiele osób dopiero decyduje się na zakup oferty płatnej telewizji. - Po przejęciu M7 i SPI International oraz silnym wzroście w Afryce, abonenci poza Francją stanowią obecnie ponad 60 proc. całkowitej bazy klientów grupy. Ponadto, zgodnie ze strategią internacjonalizacji, Grupa Canal+ zwiększyła we wrześniu swoje udziały w MultiChoice do 25 proc. - zauważyli Yannick Bolloré, przewodniczący Rady Nadzorczej Vivendi i Arnaud de Puyfontaine, prezes i dyrektor generalny Canal+ Group.
Danych odnośnie liczby abonentów w Polsce i poszczególnych krajach po raz kolejny nie podano. Canal+ zdradził jedynie, że baza klientów wciąż rośnie. Przed rokiem firma podała w serwisie korporacyjnym, że nad Wisłą z jej usług korzysta 2,7 mln abonentów. Od tego czasu dane te nie zostały zaktualizowane. Kilka miesięcy temu firma informowała, że na koniec I półrocza na całym świecie miała 23,9 mln abonentów i subskrybentów.
O 30 proc. spadły przychody wytwórni filmowo-telewizyjnej StudioCanal. Premiery niektórych produkcji przesunięto na 2023 rok. Niedawno informowaliśmy, że Canal+ Group przeniosła się do nowej siedziby w Issy-les-Moulineaux w Paryżu. W kompleksie Canal+ One pracują osoby odpowiedzialne zarówno za rynek francuski, jak i zagraniczne, a także Studiocanal. Wcześniej poszczególne działy paryskiej centrali firmy mieściły się w różnych budynkach.
Dołącz do dyskusji: Nieznaczny wzrost przychodów Canal+. 60 proc. klientów poza Francją
Prawdopodobnie nie są zbyt optymistyczne (co nie dziwi patrząc na szereg kiepskich decyzji, które polska platforma podjęła w ostatnim czasie i zapaść jeśli chodzi o rozwój oferty programowej).
nie nadążam oglądać wszystkiego a sportu nie oglądam . Także polskich seriali na Canal bo są słabe