SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Cadbury rezygnuje z nazwy Finezja Smaku

Cadbury Wedel wstrzymał reklamę i produkcję czekolady Finezja Smaku z powodu podobieństwa nazwy i opakowania do produktu wytwarzanego od ponad 20 lat Zakłady Przemysłu Cukierniczego Bałtyk. Firma woli uniknąć możliwych sporów z konkurentem w branży cukierniczej.

Cadbury Wedel zapewnił, że Finezja Smaku była tylko serią próbną, co Bałtyk przyjął jako przejaw dobrej woli. Cukiernicy z wybrzeża rozumieją jednak, że wstrzymanie przez konkurenta produkcji i reklamy Finezji Smaku wynikło raczej ze względów biznesowych niż prawnych. Zgodnie z listem rzecznika patentowego Cadbury Wedel decyzja została podyktowana tym, że firma nie jest zainteresowana produktem, który może być osią nieporozumień z innym wytwórcą słodyczy.

- Bez względu na motywy firmy Cadbury dla nas najważniejsze jest wstrzymanie produkcji - mówi Joanna Klarzyńska, szef marketingu ZPC Bałtyk.

Na decyzję właściciela marki Wedel mógł także wpłynąć fakt, że jeszcze niedawno koncern sam borykał się na polskim rynku z niemal identycznym problemem. Kilku producentów używało sformułowań zbliżonych do "Ptasiego Mleczka" - nazwy zastrzeżonej przez Cadbury Wedel.

Dołącz do dyskusji: Cadbury rezygnuje z nazwy Finezja Smaku

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl