Brytyjski rynek reklamy nadal w dół
Przynajmniej przez najbliższe osiemnaście miesięcy spadać będą przychody reklamowe na rynku brytyjskim.
Firma PricewaterhouseCoopers (PwC) prognozuje, że w bieżącym i przyszłym roku nadal spadać będą przychody z reklam w tradycyjnych mediach, takich jak prasa codzienna czy telewizja. Spadki te tylko częściowo zrekompensuje wzrost w sektorze cyfrowym.
Przychody z reklam w telewizji mają w przyszłym roku zmniejszyć się na Wyspach do 2,9 miliarda funtów. W kolejnych latach ma nastąpić odbicie, aż do poziomu 3,2 miliarda funtów w 2013 roku, ale to i tak sporo mniej w porównaniu z rekordowym rokiem 2005, kiedy przychody wyniosły tutaj 4 miliardy funtów.
Z kolei wartość brytyjskiego rynku prasy codziennej jako całości ma w latach 2009 - 2011 zmniejszyć się o 28 procent, przy 20-procentowym spadku wpływów reklamowych.
Optymistyczne są za to prognozy PwC odnośnie marketingu cyfrowego. Najszybciej rozwijającym się medium mają być tutaj gry wideo, w przypadku których przychody reklamowe zwiększą się w ciągu najbliższych trzech lat o 13,8 procenta.
źródło: Marketing Week
Dołącz do dyskusji: Brytyjski rynek reklamy nadal w dół