BrewDog ogłasza się "antysponsorem" Mundialu w Katarze
W odważnym manifeście marka piwna BrewDog ogłosiła się "dumnym antysponsorem" mistrzostw świata piłce nożnej, rozgrywanych w tym roku w Katarze. Marka demonstruje w ten sposób sprzeciw wobec łamania podstawowych praw człowieka w Katarze i oskarża organizatorów Mundialu o gigantyczną korupcję.
BrewDog na kilka tygodni przed startem najpopularniejszej imprezy sportowej na świecie ogłasza się na billboardach "antysponsorem", jak to określiła, "World F*Cup".
Marka wprost oskarża arabskich organizatorów Mundialu o korupcję. "Bądźmy szczerzy: Katar wygrał dzięki łapówkom. Na skalę przemysłową" - twierdzi BrewDog.
Na plakatach widoczne są między innym hasła: „Najpierw Rosja, potem Katar. Nie możemy się doczekać Korei Północnej”, „Brew Dog – dumny ANTYsponsor”.
BrewDog ostro o Mundialu w Katarze
"Piłka nożna powinna być dla wszystkich. Ale w Katarze homoseksualizm jest nielegalny, chłosta jest akceptowaną formą kary, a śmierć 6500 robotników przy budowie stadionów jest w porządku. Dlatego się wycofujemy. Wszystkie zyski z naszego piwa Lost Lager, sprzedawanego podczas turnieju, przeznaczamy na walkę z łamaniem praw człowieka" - czytamy w komunikacie BrewDog, która mimo ostrych słów będzie komercyjnie pokazywać mecze z Kataru w swoich pubach i strefach kibica.
"Jesteśmy dumni, że wprowadzamy BrewDoga jako antysponsora World F*Cup. Aby było jasne, kochamy piłkę nożną, nie kochamy tylko korupcji, nadużyć i śmierci. Więc dołącz do nas. Wznieśmy kieliszek za piłkarzy. Za kibiców. Za wolność słowa. I dwa palce do każdego, kto myśli, że Mistrzostwa Świata w Katarze mają sens" - oświadczyła marka w mediach społecznościowych.
We're donating all profits made from Lost Lager sold during the World Cup to causes fighting human rights abuses. pic.twitter.com/5OTA9Gn71G
— BrewDog (@BrewDog) November 7, 2022
Mistrzostwa świata w piłce nożnej w Katarze odbędą się od 16 listopada do 18 grudnia br. W Polsce mecze transmitować będzie Telewizja Polska.
Dołącz do dyskusji: BrewDog ogłasza się "antysponsorem" Mundialu w Katarze