„Bravo” liderem wśród magazynów młodzieżowych, „Fun Club” stracił najwięcej
W listopadzie 2012 roku wśród magazynów młodzieżowych na pozycji lidera uplasował się dwutygodnik „Bravo”. Największym wzrostem pochwalić się mógł „Popcorn”, z kolei najwięcej stracił „Fun Club”.
Z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl wynika, że będący liderem zestawienia dwutygodnik „Bravo” (Wydawnictwo Bauer) w listopadzie 2012 roku zanotował średnią sprzedaż ogółem na poziomie 151 953 egz. i stratę względem analogicznego miesiąca rok wcześniej wynoszącą 6,09 proc.
Z czwartego na drugie miejsce awansował miesięcznik „Bravo Girl” (Wydawnictwo Bauer), który w analizowanym okresie sprzedał się w liczbie 80 327 egz., notując wzrost o 14,79 proc.
Największy spadek zanotował również wydawany przez Wydawnictwo Bauer magazyn „Fun Club”. Sprzedaż ogółem tego pisma w listopadzie ub.r. zmniejszyła się o 20,08 proc. i ostatecznie wyniosła 72 073 egz. Tytuł ten tym samym spadł z miejsca drugiego na trzecie.
Najwięcej w zestawieniu zyskał z kolei miesięcznik „Popcorn” (BPV Polska), którego wynik poszedł do góry o 64,72 proc. i wyniósł 41 234 egz., ale pismo to pozostało na końcu rankingu. Magazyn ten miał jednak w tym roku łączony numer listopadowo-grudniowy, który był w sprzedaży przez dwa miesiące.
Wirtualnemedia.pl | listopad | |
ZKDP | 2012 | 2011 |
Tytuł | Sprzedaż ogółem | |
Bravo | 151953 | 161812 |
Bravo Girl | 80327 | 69976 |
Fun Club | 72073 | 90176 |
Twist | 68532 | 78541 |
Popcorn | 41234 | 25033 |
W listopadzie 2012 roku w porównaniu do października 2012 roku również największym wzrostem średniej sprzedaży ogółem (o 46,86 proc.) pochwalić się mógł „Popcorn”. Z kolei w tym ujęciu najwięcej stracił „Twist” (Wydawnictwo Bauer) - było to 8,62 proc.
Wirtualnemedia.pl | 2012 | |
ZKDP | listopad | październik |
Tytuł | Sprzedaż ogółem | |
Bravo | 151953 | 163124 |
Bravo Girl | 80327 | 72987 |
Fun Club | 72073 | 69767 |
Twist | 68532 | 75000 |
Popcorn | 41234 | 28077 |
Dołącz do dyskusji: „Bravo” liderem wśród magazynów młodzieżowych, „Fun Club” stracił najwięcej