Przeglądarka Brave płaci użytkownikom w wirtualnej walucie za oglądanie reklam
Przeglądarka internetowa Brave wprowadziła opcję pozwalającą użytkownikom otrzymywać wynagrodzenie w wirtualnej walucie w zamian za oglądanie przez nich reklam. Otrzymane środki internauci mogą wykorzystać do wspierania swoich ulubionych witryn lub twórców internetowych.
Internetowa przeglądarka Brave została uruchomiona w 2016 r. Jej producentem jest firma Brave Software założona przez Brendana Eicha, twórca języka programowania JavaScript i byłego dyrektora wykonawczego Mozilli.
Głównym celem stworzenia Brave była walka z agresywnymi formatami reklamowymi w sieci. Przeglądarka domyślnie blokuje większość reklam pojawiających się na stronach internetowych, chroni też prywatność użytkowników m.in. dzięki wykorzystaniu sieci Tor w trybie incognito.
Od startu Brave Brendan Eich zapowiadał, że model biznesowy projektu zakłada dzielenie się z użytkownikami przychodami z wyświetlania reklam. Firma od kilku miesięcy prowadziła testy tego rozwiązania, teraz zaś poinformowała o udostępnieniu go wszystkim użytkownikom w USA, Kanadzie, Francji, Niemczech i Wielkiej Brytanii.
Nowa opcja dostępna w przeglądarce (na razie jedynie w wersji desktopowej) nosi nazwę Brave Rewards i może zostać uruchomiona przez użytkownika. Po jej włączeniu na ekranie przeglądarki w ciągu każdej godziny surfowania ma pojawiać się niewielka liczba reklam, które zostały zaakceptowane przez zespół zajmujący się prowadzeniem Brave. Obecnie w bazie znajduje się ok. 500 reklam, które pojawiają się w trakcie korzystania z przeglądarki, ich treść jest różna w zależności od konkretnego kraju.
W zamian za oglądanie reklam użytkownicy korzystający z Brave Rewards otrzymują wirtualną walutę w postaci tokenów o nazwie BAT (Basic Attention Token). Według zapowiedzi w ten sposób do internautów będzie trafiać 70 proc. przychodów osiągniętych z reklam przez Brave Software. Wirtualne pieniądze mogą być przechowywane na indywidualnych kontach użytkowników, a także przekazywane przez nich jako wsparcie dla wydawców ulubionych stron internetowych oraz twórców działających w sieci.
Na razie nie wiadomo kiedy wprowadzony przez Brave model biznesowy zostanie rozszerzony na kolejne kraje. Zgodnie z zapowiedziami w nadchodzących miesiącach stanie się on dostępny także w mobilnych wersjach przeglądarki.
Dołącz do dyskusji: Przeglądarka Brave płaci użytkownikom w wirtualnej walucie za oglądanie reklam