Branding na Facebooku może się opłacić
Posiadanie własnego profilu na Facebooku może przynieść firmom spore korzyści. Jednocześnie muszą one uważać aby nie stracić swoich fanów.
36 proc. użytkowników, którzy są fanami jakiejś marki w portalu społecznościowym, deklaruje że jest bardziej skłonnych do kupienia jej produktu, a 92 proc. do polecenia go innym osobom - wynika z badania przeprowadzonego przez agencję reklamową DDB Worldwide w Paryżu we współpracy z firmą Opinionway.
W badaniu udział wzięło ponad 1,6 tys. konsumentów z Europy, USA, Ameryki Łacińskiej oraz regionu Azji i Pacyfiku.
Jednocześnie 36 proc. respondentów przyznało, że zrezygnowało z subskrypcji profilu marki na Facebooku. Liczba takich użytkowników może rosnąć jeśli marki nie będą się odpowiednio często z nimi komunikować lub nie uda im się dostarczyć wysokiej jakości treści i podtrzymać zainteresowania.
"Status fana wskazuje na dużą chęć zakupu, szczególnie w porównaniu do jakiejkolwiek tradycyjnej formy reklamy. Jeszcze bardziej wskazuje on na poparcie, z ponad 90 proc. badanych twierdzących, że bycie fanem ma pozytywny wpływ na rekomendowanie marki znajomym. Jednocześnie 36 proc. rezygnujących ze statusu fana osób to coś na co trzeba uważać. I chociaż większość fanów obecnie rezygnuje z subskrypcji poprzez usunięcie marki z listy swoich znajomych, to starając się zbadać wartość swojej społeczności firmy będą musiały coraz częściej mieć na uwadze osoby, które tylko ukrywają otrzymywane od nich wiadomości" - stwierdziła Catherine Lautier, dyrektor ds. analityki biznesowej w DDB.
Dołącz do dyskusji: Branding na Facebooku może się opłacić