Brand24 kupił domenę Brand24.com za 100 tys. zł. „To okazyjna cena”
Startup Brand24 zapłacił za domenę Brand24.com 100 tysięcy złotych. Daniel Dryzek, ekspert segmentu domenowego uważa, że to okazyjna cena. - Kiedy zakładaliśmy naszą firmę adres Brand24.com był zajęty, ale nie wiedzieliśmy że nasz biznes rozwinie się tak bardzo w skali globalnej - wyjaśnia w rozmowie z serwisem Wirtualnemedia.pl Michał Sadowski, szef Brand24.
Informację o tym, że domena Brand24.com kosztowała 100 tys. zł podał w ubiegłym tygodniu Michał Sadowski, współzałożyciel i szef Brand24, startupu zajmującego się monitoringiem w internecie.
W mediach społecznościowych Sadowski ujawnił, że jego firma starała się o przejęcie globalnego adresu z końcówką .com od kilku lat. Właściciel domeny nie był jednak skłonny do negocjacji i przez długi czas Brand24 musiał funkcjonować pod głównym adresem Brand24.net. Nie przeszkadzało mu to jednak w osiągnięciu rynkowego sukcesu i pozyskaniu poważnych inwestycji, ostatnia zakończyła się przejęciem ponad 11 proc. udziałów Brand 24 przez LiveChat.
- Właścicielem domeny Brand24.com był przedsiębiorca z New Jersey prowadzący własną agencję - ujawnia w rozmowie z serwisem Wirtualnemedia.pl Michał Sadowski.
Sadowski przyznaje, że zgłosił się o pomoc w negocjacjach do Daniela Dryzka, inwestora i eksperta na rynku domen internetowych. - Znam jego pracę od dawna i wiem, że to top ekspert od domen - tłumaczy Sadowski.
W wyniku negocjacji Brand24 przejął ostatecznie domenę Brand24.com za kwotę 100 tys. zł.
Po ogłoszeniu, że Brand24 zdobył domenę .com w internecie pojawiły się pytania, czy nie jest to wygórowana kwota biorąc pod uwagę, że od kilku lat startup funkcjonuje z powodzeniem pod adresem Brand24.net i Brand24.pl.
- Gdyby to nie miało kluczowego znaczenia dla naszej firmy to nie staralibyśmy się o ten adres tak mocno od kilku lat - wyjaśnia Sadowski. - W momencie, gdy powstawał Brand.24 wiedzieliśmy, że domena .com jest zajęta. Ale wówczas nie przypuszczaliśmy jeszcze, że nasz interes tak dobrze wypali w skali globalnej. Z czasem stało się jasne, że posiadanie domeny Brand24.com jest bardzo istotne, stąd nasze starania.
Z kolei Daniel Dryzek w rozmowie z Wirtualnemedia.pl zastrzega, że jego ocena transakcji nabycia domeny Brand24.com może być obarczona błędem.
- Nie będę obiektywny, bo pośredniczyłem w zakupie tej domeny. Osobiście uważam, że Brand24 udało się nabyć domenę brand24.com po okazyjnej cenie - ocenia Daniel Dryzek.
Dołącz do dyskusji: Brand24 kupił domenę Brand24.com za 100 tys. zł. „To okazyjna cena”