Brand24: 61 proc. klientów z zagranicy, wpływy 23 proc. niższe niż przed blokadą przez Facebooka
W III kwartale br. zajmująca się monitoringiem internetu spółka Brand24 zanotowała spadek przychodów sprzedażowych rok do roku o 22,6 proc. do 3,3 mln zł oraz wyniku netto z 48,9 tys. zł zysku do 74,8 tys. zł straty. Firma po półrocznej blokadzie przez Facebooka nie odbudowała jeszcze bazy klientów sprzed roku, już 61 proc. z nich jest z zagranicy.
Spadek przychodów Brand24 jest związany z blokowaniem usług firmy na Facebooku i Instagramie od września ub.r. do końca marca br. Koncern społecznościowy zdecydował się na to po artykule w amerykańskim Business Insiderze zarzucającym spółce niedozwolone przetwarzanie prywatnych danych użytkowników tych platform.
Na koniec września ub.r. Brand24 miał 3 631 klientów swojej usługi. W czwartym kwartale ub.r. stracił ich 306, a w pierwszym kwartale br. - 259. Po odblokowaniu przez Facebooka w drugim kwartale firma zyskała netto 25 klientów, a w trzecim 119 i na koniec września miała ich 3 210.
Większy udział klientów z zagranicy, niższe ARPU
Na koniec zeszłego kwartału już 61 proc. klientów Brand24 stanowiły podmioty z zagranicy, z ponad 120 krajów. Płacą oni za usługę więcej niż firmy i osoby z kraju. Rok wcześniej udział klientów zagranicznych wynosił 55 proc.
W zeszłym kwartale przeciętny przychód firmy od klienta (ARPU) wynosił 328 zł, wobec 370 zł w pierwszych trzech kwartałach ub.r., 358 zł w 2018 roku i 330 zł w 2017 roku.
We wrześniu powtarzalne przychody od użytkowników wynosiły 1,05 mln zł, podczas gdy we wrześniu ub.r. było to 1,36 mln zł
Mniej na marketing, pensje i IT
Koszty Brand24 w trzecim kwartale br. wyniosły 3,35 mln zł, wobec 4,23 mln zł rok wcześniej. Wydatki na usługi obce zmalały z 2,28 do 1,93 mln zł, z czego nakłady marketingowe spadły z 469,4 do 423,7 tys. zł, a wydatki na IT - z 661,9 do 508,8 tys. zł.
Koszty wynagrodzeń zmniejszyły się z 1,01 mln zł do 648,7 tys. zł., a amortyzacji - z 632,9 do 624,2 tys. zł.
Dzięki ograniczeniu wydatków wyniki rentowności Brand24 w zeszłym kwartale zmniejszyły się nieznacznie - zysk operacyjny z 31,1 do 0,8 tys. zł, a wynik netto z 48,9 tys. zł zysku do 74,8 tys. zł straty.
W trzech kwartałach br. przychody sprzedażowe Brand24 zmalały rok do roku o 17,5 proc. do 9,86 mln zł. Wynik operacyjny poszedł w dół z 76,5 tys. zł zysku do 405,8 tys. zł straty, a wynik netto - z 15,3 tys. zł zysku do 649,9 tys. zł straty.
Brand24 szykuje nowe produkty
Michał Sadowski, współtwórca i prezes Brand24, podkreśla, że po odblokowaniu przez Facebooka wynik spółki się poprawiają. - Efekty naszej intensywnej pracy widać w poprawie wszystkich kluczowych wskaźnikach. Rosną zarówno MRR, jak i liczba klientów. Zwiększamy udział klientów zagranicznych w strukturze sprzedaży. Obecnie wynosi on 61 proc. i rośnie w systematycznie - wylicza.
Firma zapowiada, że w pierwszym kwartale 2021 roku udostępni na swojej platformie nową zakładkę Wzmianki i metrykę Brand Reputation, a w drugim kwartale - nową zakładkę Analiza.
- Widzimy tu spory potencjał zarówno do upsellingu, jak i pozyskiwaniu nowych klientów. Rozmowy z kilkoma firmami zainteresowanymi tymi rozwiązaniami są bardzo obiecujące i zbliżają się finału - dodaje Michał Sadowski.
Dołącz do dyskusji: Brand24: 61 proc. klientów z zagranicy, wpływy 23 proc. niższe niż przed blokadą przez Facebooka
Trzymam kciuki!