SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Brand Desire 2012 - najbardziej pożądane marki świata (wideo)

Apple zdominowało ranking najbardziej pożądanych marek świata przygotowany przez należącą do M&C Saatchi firmę konsultingową Clear.

Ranking został oparty na badaniu, które obejmowało ponad 550 globalnych marek, a udział w nim wzięło ponad 22 tys. konsumentów z 6 państw na 4 kontynentach. Zadawano im takie pytania jak: "Czy jest to marka, w przypadku której jesteś dumny, że jesteś z nią kojarzony" oraz "Czy jest to marka, której pożądasz?".

W porównaniu z ubiegłym rokiem najwięcej zyskała Nivea, notując wzrost o 12 proc. i wyprzedzając pod tym względem marki Samsung (+11 proc.), VW (+11 proc.), Fiat (+10 proc.) i Dell (+10 proc.). Tymczasem najwięksi przegrani to IKEA (-6 proc.), BlackBerry (-2 proc.), H&M (-2 proc.), Prada (-1 proc.) i Nintendo (-1 proc.).


 

W podziale na poszczególne kategorie, najczęściej na czele była marka Apple, uznana za najbardziej atrakcyjną, najambitniejszą, najwspanialszą, taką o której najwięcej się mówi, z której najbardziej chciałoby się korzystać w przyszłości oraz o której ludzie więcej chcieliby słyszeć. Tymczasem Google wyróżniono jako markę najbardziej liczącą się i najbardziej niezastąpioną.

W innych zestawieniach zwyciężyły m.in. marki YouTube (najbardziej zabawna), MTV (najbardziej skoncentrowana na image'u), Financial Times (najmądrzejsza), Harley-Davidson (najbardziej męska), Tampax (najbardziej kobieca) i Nike (najbardziej konkurencyjna).

Dołącz do dyskusji: Brand Desire 2012 - najbardziej pożądane marki świata (wideo)

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl