Brand24 za tydzień na giełdzie NewConnect. Spółka liczy na duże wzrosty wpływów i osiągnięcie rentowności
We wtorek 30 stycznia firma Brand24 zadebiutuje na NewConnect. Spółka ustaliła cenę emisyjną akcji w ofercie na 31,76 zł, co dało kapitalizację wynoszącą 60 mln zł. W programie motywacyjnym dla menedżerów firma zapisała, że przez najbliższe trzy lata osiągnie duży wzrost wpływów i zysk netto.
W listopadzie ub.r. Brand24 w ramach oferty prywatnej sprzedał 110 tys. nowych akcji w cenie 31,76 zł za sztukę, dzięki czemu pozyskał 3,49 mln zł na dalszy rozwój. Spółka została wyceniona na 60 mln zł.
- Środki przeznaczymy na rozbudowę naszego zespołu informatyków, a w efekcie - rozwój naszej technologii, a także zwiększenie comiesięcznych budżetów przeznaczanych na akwizycję nowych klientów. Wejście na giełdę to będzie jedynie techniczny proces wprowadzenia udziałów do obiegu - zapowiedział w rozmowie z Wirtualnemedia.pl Michał Sadowski, prezes Brand24.
W dokumencie informacyjnym złożonym przed debiutem na NewConnect spółka wyliczyła spodziewane efekty zatrudnienia nowych programistów: poprawa konwersji z wersji testowej narzędzia do wersji płatnej, minimalizacją odpływu klientów dzięki poprawie jakości produktu oraz unifikacją narzędzia Brand24, która pozwoli na odejście od podziału na wersję globalną i polską.
Firma planuje również zwiększyć nakłady marketingowe. Na jakie konkretnie działania? Tworzenie treści edukacyjnych dla segmentu, w którym Brand 24 operuje; animowanie dyskusji powiązanych z branżą udział w konferencjach, webinarach oraz warsztatach branżowych; dbanie o to aby produkt znajdował się na szczycie list w wyszukiwarkach internetowych oraz prowadzenie kampanii reklamowych; budowanie relacji z osobami wpływowymi w internecie; programy afiliacyjne - wyliczyła w dokumencie informacyjnym.
W drugiej połowie listopada ub.r. Brand24 sprzedał też część swoich obecnych akcji - 79,9 tys. sztuk za 2,54 mln zł. - Obejmującymi i kupującymi akcje było kilkudziesięciu profesjonalnych inwestorów (instytucjonalnych i indywidualnych) aktywnych na rynku kapitałowym - napisano w komunikacie giełdowym spółki Larq, głównego akcjonariusza Brand24.
Przed tymi transakcjami Larq miał 42,66 proc. akcji Brand24. Po ponad 10 proc. akcji posiadali również Michał Sadowski i Piotr Wierzejewski (członek zarządu Brand24) - po 13,13 proc., oraz Venture Inc - 10,14 proc. Po zarejestrowaniu 110 tys. akcji z nowej emisji kapitał spółki wzrośnie o 5,5 proc.
Brand24 dotychczas notował straty przy dużych wzrostach wpływów i bazy klientów
W trzech kwartałach ub.r. Brand24 zanotował 5,5 mln zł wpływów ze sprzedaży (wobec 3,5 mln zł rok wcześniej) i 0,4 mln zł straty netto (wobec 0,8 mln zł rok wcześniej). Na koniec roku 2017 spółka miała 2 196 aktywnych klientów, o 15 proc. więcej niż kwartał wcześniej i o 55 proc. więcej niż rok wcześniej.
W całym 2016 roku Brand24 osiągnął 5,03 mln zł wpływów sprzedażowych (o 74 proc. więcej niż rok wcześniej), mając 402,8 tys. zł straty netto (wobec 314,1 tys. zł straty netto w 2015 roku).
Brand24 jest właścicielem autorskiego narzędzia do monitoringu treści w internecie, umożliwiającego śledzenie wzmianek, budowanie relacji oraz pozyskiwanie klientów, sprzedawanego globalnie w modelu SaaS, czyli oprogramowania udostępnianego w formie usługi.
Jak rosła liczba klientów tej usługi? Na koniec 2012 roku było ich 170, rok później - 331, na koniec 2014 - 651, na koniec 2015 - 887, na koniec 2016 - 1 414, a na koniec ub.r. - 2 196.
Według danych z końca lipca ub.r. 37 proc. klientów Brand24 pozyskał za granicą, z czego jedną trzecią w USA. Ponad jedną trzecią klientów za granicą i prawie połowę w kraju firma zdobyła w efekcie kontaktów bezpośrednich.
W dokumencie informacyjnym firma podkreśla, że jej działalność cechuje niska kapitałochłonność - dotychczas (spółkę zarejestrowano jesienią 2011 roku) pozyskała ok. 5,5 mln zł finansowania zewnętrznego (w tym 3,5 mln zł ze sprzedaży nowych akcji jesienią ub.r.), natomiast jej przychody wszystkich lat działalności to ponad 15 mln zł. Spółka dodaje, że „od momentu powstania działa w środowisku ograniczonego dostępu do kapitału, dlatego skupia się na utrzymywaniu wysokiej efektywności swoich działań oraz niskiego poziomu kosztów”.
Na koniec września ub.r. w firmie było zatrudnionych (w przeliczeniu na pełne etaty) 8 pracowników, a współpracowało z nią 50 osób.
Duże wzrosty zakładane w programie motywacyjnym dla menedżerów
Brand24 nie podaje prognoz swoich wyników ani za ub.r. ani w najbliższych latach. Natomiast pewnym wyznacznikiem oczekiwań, które stawia przed sobą spółka, mogą być założenia programu motywacyjnego dla jej kluczowych menedżerów (m.in. członków zarządu) przyjętego przez akcjonariuszy jesienią ub.r.
W puli jest maksymalnie 102,1 tys. akcji (ich wartość przy cenie z debiutu giełdowego to 3,24 mln zł). Warunkiem ich przyznania jest natomiast osiągnięcie przez firmę konkretnych celów:
- w 2018 roku: 10,8 mln zł wpływów, 1,1 mln zł straty netto i 2 935 klientów na koniec roku,
- w 2019 roku: 16 mln zł wpływów, 0,6 mln zł zysku netto i 4 364 klientów na koniec roku,
- w 2020 roku: 23,7 mln zł wpływów, 4,7 mln zł zysku netto i 6 213 klientów na koniec roku.
Firma zwraca uwagę, że w najbliższych latach segment jej działalności będzie mocno rósł. Według Gartnera wydatki na płatne programy internetowe (działające w modelu SaaS) zwiększą się z 38 mld dolarów w 2016 roku do 75 mld dolarów w 2020 roku.
Natomiast Mordor Intelligence prognozuje, że wartość segmentu monitoringu internetowego podskoczy z 2,9 mld dolarów w 2016 roku do 75 mld dolarów w 2020 roku.
Dołącz do dyskusji: Brand24 za tydzień na giełdzie NewConnect. Spółka liczy na duże wzrosty wpływów i osiągnięcie rentowności
nie, chyba podziekuje :)
Że co?;)