Boty w aplikacji Messenger pomogą dokonać zamówienia, ale to użytkownik musi rozpocząć kontakt
Facebook poinformował, że marki w komunikatorze Messenger mogą teraz używać botów do przyjęcia od użytkownika zamówienia na towar lub usługę. Jednak internauta ma mieć pełną kontrolę nad działaniem bota, on też musi rozpocząć kontakt z automatem.
Zapowiadając zmianę sposobu kontaktu marek z użytkownikami Facebook zaznacza, że obecnie możliwe jest wysyłanie przez marki sponsorowanych wiadomości do użytkowników.
Jeśli użytkownik zareaguje na wysłany do niego przekaz może zostać skontaktowany z botem prowadzonym przez konkretnego reklamodawcę. Automat może nie tylko odpowiedzieć na pytania internauty, ale także pomóc w dokonaniu zamówienia na produkt lub usługę, a także asystować internaucie np. w umówieniu się na wizytę u fryzjera.
Facebook zaznacza, że boty mają swoje ograniczenia. Po pierwsze nie mogą bezpośrednio reklamować nowych produktów w trakcie konwersacji z użytkownikiem, poza tym nie inicjują samodzielnie rozmowy – to internauta musi pierwszy nawiązać kontakt z botem. Istotne jest także to, że użytkownik ma szerokie możliwości kontroli nad automatem – w dowolnym momencie może go wyciszyć lub zablokować.
Facebook zapowiada także, że jeśli użytkownik samodzielnie wejdzie do feedu konkretnej marki, to od tego momentu będzie ona mogła wysyłać do niego przekaz reklamowy częściej i bardziej regularnie.
Według szacunków obecnie w komunikatorze Messenger funkcjonuje ok. 18 tys. botów, a ponad 23 tys. marek korzysta z oferowanej przez Facebook technologii Wit.ai polegającej na rozpoznawaniu przez system naturalnej mowy ludzkiej.
Dołącz do dyskusji: Boty w aplikacji Messenger pomogą dokonać zamówienia, ale to użytkownik musi rozpocząć kontakt
I have a small question for you