Booking, Tripadvisor i rozkład PKP mocno w dół, dział Onetu i e-Turysta.pl z dużymi wzrostami (TOP10)
W maju br. czołowe serwisy turystyczne zanotowały 21 proc. użytkowników i 41 proc. odsłon mniej niż rok wcześniej. Mocno zmalała odwiedzalność Booking.com, Tripadvisor i Rozklad-pkp.pl, natomiast duże wzrosty osiągnęły sekcja turystyczna Onetu i e-Turysta.pl.
Według wyników badania Gemius/PBI opracowanych przez Wirtualnemedia.pl w maju br. dział turystyczny Onetu (Ringier Axel Springer Polska) odwiedziło 3,4 mln użytkowników, czyli 12,26 proc. wszystkich internautów w Polsce. Wykonali w serwisie 13,67 mln odsłon, każdy przeciętnie cztery.
Globalna platforma Booking.com miała w maju 2,65 mln polskich odwiedzających i 66,63 mln odsłon (średnio 25,1 na użytkownika), a Tripadvisor.com - 998,8 tys. użytkowników i 4,67 mln odsłon.
W zestawieniu są dwie witryny Wirtualnej Polski. Sekcja turystyczna WP.pl zanotowała 2,35 mln odwiedzających i 9,71 mln odsłon, a Nocowanie.pl - 2,04 mln użytkowników i 34,71 mln odsłon (przeciętnie 17 na odwiedzającego). Pod koniec maja prezes Wirtualnej Polski Jacek Świderski opisywał, że w poprzednim tygodniu odwiedzalność Nocowanie.pl była o 50 proc. wyższa niż przed rokiem i o 72 proc. niż przed epidemią. Jednocześnie Wirtualna Polska Media zmieniła harmonogram zakupu pozostałych 25 proc. udziałów platformy Nowocowanie.pl: w br. przejmie 10 proc. za 13,47 mln zł, a w 2021 i 2022 roku po 7,5 proc. Wartość tych 15 proc. udziałów oszacowano na ok. 21 mln zł.
e-Turysta.pl miał 1,23 mln odwiedzających i 7,77 mln odsłon, a na e-Podróżnik.pl (wiosną ub.r. Wirtualna Polska za 7,7 mln zł kupiła 13 proc. jego akcji) - 1,2 mln internautów wykonało 8,26 mln odsłon, a na Turyści.pl (należących do firmy Iberion, wydawcy m.in. Pikio.pl) 1,43 mln odwiedzających wygenerowało 8,49 mln odsłon.
Rozklad-pkp.pl zanotował 887,9 tys. użytkowników i 13,79 mln odsłon, a dział turystyczny Gazeta.pl (Agora) - 887,9 tys. odwiedzających i 2,96 mln odsłon.
W maju i czerwcu branża turystyki odżywała po ponad półtoramiesięcznym przestoju spowodowanym epidemią koronawirusa. Dziewięć czołowych serwisów turystycznych (nie licząc witryny Turyści.pl uruchomionej pod koniec ub.r.) w maju zanotowało łącznie 15,66 mln użytkowników (bez współodwiedzalności) i 162,18 mln odsłon. W maju ub.r. miały 19,91 mln użytkowników i 174,96 mln odsłon, tym samym rok do roku straciły 4,24 mln internautów (21,3 proc.) i 112,78 mln odsłon (41 proc.).
Zdecydowanie największe spadki zanotowały trzy witryny. Booking.com straciło 3,19 mln użytkowników (54,6 proc.) i 91,3 mln odsłon (57,8 proc.), Tripadvisor.com - 1,3 mln odwiedzających (56,5 proc.) i 13,09 mln odsłon (73,7 proc.), a Rozklad-pkp.pl - 1,76 mln użytkowników (66,5 proc.) i 30,32 mln odsłon (68,7 proc.).
Z kolei Nocowanie.pl przy spadku liczby odwiedzających o 398 tys. (16,3 proc.) zyskał 6,51 mln odsłon (23,1 proc.), a sekcja turystyczna Gazeta.pl straciła 63,9 tys. użytkowników (6,7 proc.), zyskując 714,9 tys. odsłon (31,8 proc.).
Za to w sekcji turystycznej Onetu przybyło 1,71 mln internautów (101,1 proc.) i 9,22 mln odsłon (207,7 proc.), dzięki czemu awansowała ona na pozycję lidera. e-Turysta.pl osiągnął wzrost o 641,1 tys. użytkowników (108,1 proc.) i 3,75 mln odsłon (93,4 proc.), a e-Podróżnik.pl - o 150,7 tys. odwiedzających (14,3 proc.) i 808 tys. odsłon (10,8 proc.).
Dołącz do dyskusji: Booking, Tripadvisor i rozkład PKP mocno w dół, dział Onetu i e-Turysta.pl z dużymi wzrostami (TOP10)