BMW podbija Internet
Niestandardowa internetowa kampania BMW serii 1
W dniu 12 lipca ruszyła internetowa kampania nowego modelu BMW serii 1. Z analizy konsumpcji mediów wynikało jasno, iż grupa celowa nowego samochodu ma swoich reprezentantów w "wirtualnym świecie", dlatego też kampania on-line jest doskonałym uzupełnieniem działań reklamowych prowadzonych w innych mediach: telewizji, prasie i outdoorze. W celu podkreślenia unikalnych cech i zalet nowego modelu BMW w kampanii internetowej wykorzystano zaadaptowany do potrzeb sieci spot telewizyjny.
"W chwili obecnej, w naszej polskiej internetowej rzeczywistości, jest to wciąż bardzo rzadko wykorzystywana forma reklamy, dzięki czemu cały czas mamy efekt zaskoczenia i świeżości" - mówi Jacek Kołtonik, Dyrektor Departamentu Internet CR Media.
Ze względu na specyfikę modelu BMW serii 1 ważnym elementem kampanii jest uzyskanie szerokiego zasięgu, co zapewni obecność w telewizji, prasie i na nośnikach reklamy zewnętrznej. Internet, podobnie jak prowadzona równolegle kampania marketingu bezpośredniego, ma za zadanie bardzo precyzyjną komunikację z grupą docelową, co przekłada się na dokładny wybór witryn. Kampania wykorzystuje ściśle dopasowane do grupy celowej serwisy internetowe, np. Interia - sekcja Samoloty, National Geographic, Windsurfing, Onet - sekcja Żagle. Ponadto przy wyborze stron ważnym elementem była strategia nawiązująca do "radości z jazdy" - sloganu BMW wykorzystywanego przy wszystkich kampaniach tej marki. Kolejne etapy kampanii będą wykorzystywały takie formy reklamy, jak TopLayery oraz BrandMarki. Kampania potrwa do końca sierpnia. Kreacja została przygotowana przez Engine na podstawie kampanii przygotowanej przez włoski oddział BBDO i zaadaptowanej na potrzeby rynku polskiego przez Brain. Kampanię przy współpracy CR Media zaplanował i zakupił dom mediowy Media Direction OMD. Kampanię marketingu bezpośredniego przygotowała agencja Polymus Integrated Communication, obsługująca polski oddział BMW.
Dołącz do dyskusji: BMW podbija Internet