„Bitwa o dom” miała 1,5 mln widzów. 15,1 mln zł z reklam
Trzecia edycja „Bitwy o dom” gromadziła średnio 1,5 mln widzów, a TVN w czasie jej nadawania zajął trzecie miejsce w rynku, przegrywając z kanałami TVP, wygrał jednak z Polsatem. Wpływy z reklam wyniosły 15,1 mln zł.
Program „Bitwa o dom” na antenie TVN pokazywany był w środy o godz. 21.30, w okresie od 5 marca do 28 maja br. Z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl wynika, że trzecią edycję reality-show oglądało średnio 1,5 mln osób. Przełożyło się to na 10,85 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów i 13,31 proc. w grupie komercyjnej.
W analizowanym okresie najwięcej widzów przyciągnął odcinek programu pokazany 7 maja br. Oglądało go 1,85 mln widzów.
Trzy topowe odcinki „Bitwy o dom”
Data | Wszyscy 4+ | |
AMR | SHR % | |
07-05-2014 | 1 847 086 | 13,05% |
16-04-2014 | 1 686 966 | 11,88% |
28-05-2014 | 1 679 479 | 12,31% |
Dla porównania, pierwsze odsłona reality-show (TVN wyemitował ją w okresie od kwietnia do czerwca ub.r.) gromadziła średnio 1,23 mln osób, co dawało TVN 13,08 proc. oraz 17,42 proc. udziału. Wówczas „Bitwa o dom” była emitowana w zupełnie innym czasie antenowym - w niedziele o godz. 10.55 (jedynie finał pokazano w prime-time; więcej na ten temat).
Z kolei drugą serię programu, emitowaną jesienią ub.r., śledziło średnio 1,65 mln widzów, co dało TVN odpowiednio 12,58 proc. oraz 15,29 proc. udziału (zobacz te dane).
TVN w czasie nadawania trzeciej edycji „Bitwy o dom” zajął trzecie miejsce w rynku telewizyjnym. W tym paśmie liderem była Jedynka, emitująca wówczas mecze piłki nożnej, debaty przedwyborcze i filmy fabularne, co dało jej 14,22 proc. udziału. Na drugiej pozycji uplasowała się Dwójka („Na sygnale” i filmy fabularne; 13,45 proc.), a czwarty był Polsat („Top Chef” i filmy; 10,22 proc.).
Wśród widzów w grupie komercyjnej liderem również była Jedynka, a dalej uplasowały się kolejno Polsat, TVN i Dwójka.
Oglądalność programu na tle konkurencji
Wirtualnemedia.pl | Wszyscy 4+ | 16-49 | |
Stacja | AMR | SHR % | SHR % |
TVP1 | 1 963 827 | 14,22% | 14,07% |
TVP2 | 1 857 673 | 13,45% | 11,77% |
TVN - Bitwa o dom | 1 498 273 | 10,85% | 13,31% |
Polsat | 1 411 603 | 10,22% | 13,38% |
Wpływy reklamowe z premierowych odcinków trzeciej serii reality-show wyniosły 15,09 mln zł (dane cennikowe netto, bez rabatów).
W programie „Bitwa o dom” 12 rodzin projektowało, remontowało i wyposażało mieszkania. Zwycięzcą show został Łukasz Durajski, który wygrał mieszkanie. Jurorami w programie byli Małgorzata Rozenek, Natalia Nguyen oraz Tomasz Pągowski, a producentem formatu - firma Golden Media Polska.
Jesienią TVN nie pokaże kolejnej edycji „Bitwy o dom”, ale możliwe, że format wróci na antenę wiosną 2015 roku (dowiedz się więcej).
Dołącz do dyskusji: „Bitwa o dom” miała 1,5 mln widzów. 15,1 mln zł z reklam
PROGRAM BEZ SENSU!!!