“Bitwa na głosy” straciła milion widzów. Co dalej z formatem?
Drugą edycję “Bitwy na głosy” śledziło średnio 2,58 mln widzów, czyli o milion osób mniej niż emitowaną rok temu pierwszą serię show. Spadły też wpływy reklamowe programu, a TVP2 w czasie jego emisji przegrała z TVP1 i TVN.
“Bitwa na głosy” nadawana była w Dwójce w soboty o 20.05. Średnie udziały programu w grupie 4+ wyniosły 17,50 proc., a w grupie komercyjnej tylko 14,82 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl.
Największą widownię miał odcinek z 14 kwietnia br., który obejrzało 2,86 mln widzów. Finałowe wydanie przyciągnęło zaś 2,76 mln oglądających, ale miało najwyższy udział w rynku (w grupie 4+ wyniósł on 20,49 proc.).
Emitowana rok wcześniej pierwsza edycja muzycznego widowiska cieszyła się zdecydowanie większą popularnością. Osiągnęła bowiem odpowiednio 23,63 proc. i 19,63 proc. udziału, a jej średnia widownia wynosiła aż 3,61 mln osób.
Dwójka w czasie emisji “Bitwy 2” zajęła dopiero trzecie miejsce w rynku telewizyjnym. Liderem była siostrzana Jedynka, nadająca wówczas “Pogodę”, “Komisarza Alexa” i filmy fabularne, co dało jej 20,25 proc. udziału w rynku. Drugie miejsce zajął nadający głównie “X Factora” oraz filmy TVN (19,20 proc.). Słabiej od TVP2 wypadł tylko Polsat (filmy; 11,74 proc.). W grupie komercyjnej Dwójka też była trzecia. Liderem tutaj była stacja TVN (24,40 proc.) przed TVP1 (14,97 proc.).
>>> Kamil Bednarek cieszy się ze zwycięstwa w “Bitwie na głosy” (fotogaleria)
Wpływy cennikowe z reklam emitowanych przy programie wyniosły 6 mln złotych, podczas gdy poprzednia seria przyniosła z reklam 11,24 mln zł (dane bez rabatów). Tej wiosny format nie był jednak emitowany w dwóch częściach z przerwą na reklamę, jak to miało miejsce wiosną ub.r.
Zwycięzcą “Bitwy na głosy 2” została drużyna Kamila Bednarka, która w finale pokonała zespół Ryszarda Rynkowskiego, wygrywając 100 tys. zł na cel charytatywny.
>>> “Top model 3” jesienią w TVN. Kiedy i gdzie castingi?
Biuro prasowe TVP informuje, że nie zdecydowano jeszcze, czy na antenie Dwójki pojawi się kolejna edycja “Bitwy na głosy”.
Emisja na tle konkurencji
Stacja | Wszyscy 4+ | 16-49 | |
AMR | SHR % | SHR % | |
TVP1 | 2 982 966 | 20,25% | 14,97% |
TVN | 2 827 654 | 19,20% | 24,40% |
TVP2 – Bitwa na głosy | 2 577 677 | 17,50% | 14,82% |
Polsat | 1 729 447 | 11,74% | 14,18% |
Top 5 odcinków
Data | Wszyscy 4+ | 16-49 | |
AMR | SHR % | SHR % | |
14-04-2012 | 2 855 985 | 18,76% | 16,47% |
31-03-2012 | 2 847 617 | 18,16% | 14,95% |
05-05-2012 | 2 762 721 | 20,49% | 19,31% |
17-03-2012 | 2 698 095 | 17,72% | 15,44% |
10-03-2012 | 2 623 445 | 16,66% | 14,29% |
Dołącz do dyskusji: “Bitwa na głosy” straciła milion widzów. Co dalej z formatem?