Biedronka wprowadza do sprzedaży testy na obecność przeciwciał Covid-19
Sieć Biedronka od poniedziałku 15 marca br. będzie sprzedawać test Primacovid wykrywający przeciwciała SARS-CoV-2, wyprodukowany przez szwajcarskie laboratorium Prima Lab - zapowiada dyskont.
Test Primacovid to tak zwany test serologiczny. - Oznacza to, że pozwala wykryć, czy badana osoba wytworzyła przeciwciała IgG i IgM przeciwko koronawirusowi wywołującemu Covid-19. Test jest wyjątkowo prosty w użyciu: do badania używa się małej próbki krwi, a czas oczekiwania na wynik to tylko ok. 10 minut - tłumaczy w komunikacie Biedronka.
Producent, szwajcarska PRIMA Lab jest firmą certyfikowaną zgodnie z normami ISO 9001:2015 i ISO 13485:2016, a sam test to certyfikowany wyrób medyczny (certyfikat CE). Jego dokładność wynosi 98,3 proc.
Jaka cena testu w Biedronce
Ze względu na potencjalne duże zainteresowanie tym produktem, sieć Biedronka podjęła decyzję, iż klienci jednorazowo będą mogli zakupić maksymalnie trzy sztuki testu. Produkt dostępny będzie w cenie 49,99 zł za sztukę.
- Misją Biedronki od początku istnienia jest umożliwianie kupującym dostępu do towarów, które są dla nich ważne i to zawsze w niskich cenach. Dotyczy ona nie tylko produktów spożywczych, ale i takich, które pozwolą na zaspokojenie ważnych potrzeb psychologicznych i zwiększenie bezpieczeństwa. Do nich należy z pewnością test Primacovid. Wprowadzamy go na rynek jako pierwsza sieć handlowa w Polsce, także dlatego, że jako lider rynku jest to część naszej odpowiedzialności społecznej - powiedział Piotr Konopko, dyrektor handlowy w sieci Biedronka.
Biedronka podkreśla, że test na obecność przeciwciał może wykonać każdy, kto miał lub podejrzewa, że miał kontakt z osobami zakażonymi lub z osobami z objawami Covid-19.
Producent testu zaleca, aby osoby, które uzyskają pozytywny wynik na obecność przeciwciał IgG i/lub IgM skontaktowali się z lekarzem i zgłosili wynik. Jeśli wynik będzie negatywny, ale objawy i tak występują, także zalecany jest kontakt z lekarzem.
W ub.r. sieć Biedronka zanotowała wzrost sprzedaży w złotych o 10,4 proc. do 59,8 mld zł, a sprzedaż w ujęciu porównywalnym zwiększyła się o 7,1 proc. Liczba sklepów wzrosła o 129 do 3 115, w 1100 działa obecnie 3750 kas samoobsługowych. W br. Jeronimo Martins chce zwiększyć liczbę placówek Biedronki o 100.
Trzecia fala epidemii koronawirusa
Od kilku dni notowano duże wzrosty tydzień do tygodnia liczby zakażeń covid-19 w Polsce. W czwartek rano Ministerstwo Zdrowia poinformowało o 21 045 nowych wykrytych przypadkach zakażenia, w środę - o 17 260, a we wtorek - o 9 954. Wzrosła też liczba osób hospitalizowanych z tego powodu.
W czwartek po południu minister zdrowia poinformował, że w związku z pogorszeniem sytuacji epidemicznej poprzednie obostrzenia (m.in. zamknięcie większości sklepów niespożywczych w centrach handlowych, kin, hoteli i basenów) zostaną przywrócone 15 marca w województwach mazowieckim i lubuskim, na razie na dwa tygodnie.
Samorządy obu województw dostaną do rozdysponowania 25,6 mln maseczek.
Większe obostrzenia przywrócono już w województwie warmińsko-mazurskim, a od soboty 13 marca będą obowiązywały w województwie pomorskim.
😷 Do województw mazowieckiego i lubuskiego trafi łącznie 25,6 mln maseczek - każdy z mieszkańców otrzyma 4 sztuki. pic.twitter.com/IKBlQ9KrUx
— Kancelaria Premiera (@PremierRP) March 11, 2021
Wiosną ub.r. po wybuchu epidemii czołowe sieci sklepów wprowadziły do oferty maseczki i rękawiczki ochronne.
Dołącz do dyskusji: Biedronka wprowadza do sprzedaży testy na obecność przeciwciał Covid-19