Biedronka szkoli pracowników za pomocą wirtualnej rzeczywistości
Jeronimo Martins Polska rozpoczyna szkolenia pracowników Biedronka, w którym będą używane okulary z wirtualną rzeczywistością (VR). W ośmiu placówkach Biedronki w Polsce pracownicy nauczą się z pomocą gogli VR wypieku pieczywa w piekarniach przysklepowych.
Testy gogli VR trwają już w sklepach w Warszawie, Bydgoszczy, Gliwicach, Łodzi, Jastrzębiu-Zdroju, Zielonej Górze i Koszalinie.
- Rozpoczęliśmy testy VR, bo jest to wygodne narzędzie, uczące w realistyczny sposób umiejętności, które są trudne lub kosztowne w nauce tradycyjnej. W tym momencie rozwiązanie wdrażamy przy jednym z najbardziej wymagających procesów w sklepie - wypieku pieczywa. Zaletą gogli VR jest to, że umożliwiają wielokrotne ćwiczenia, ale i popełnianie błędów w bezpiecznym środowisku. Są też atrakcyjnym elementem wdrażania do pracy nowych osób - mówi Katarzyna Kozyra, starszy menedżer ds. szkoleń w sieci Biedronka.
Jak wygląda szkolenie VR w Biedronce
Podczas szkolenia pracownik zakłada gogle VR, a do jego rąk trafiają dwa joysticki. Przenosi się w ten sposób do wirtualnego sklepu, w którym za pomocą pilotów i ruchów dłoni podnosi kartony z produktami, łapie szczypce do pieczywa, otwiera drzwi, podpisuje dokumenty, zakłada odzież ochronną. Są to czynności, które na co dzień wykonują pracownicy Biedronek w całej Polsce.
Szkolenie w wirtualnej rzeczywistości obejmuje trzy etapy: instruktaż wypieku, samodzielne wypiekanie (system na bieżąco ocenia pracę i daje uwagi) oraz sprawdzenie umiejętności (informacja zwrotna dla pracownika po zakończeniu pracy).
Ostatnim etapem szkolenia jest sprawdzenie się pod okiem opiekuna na sali sprzedaży w Biedronce.
Biedronka uruchomiła też dla pracowników wewnętrzny chatbot, dzięki któremu uzyskają za pomocą internetu spersonalizowane odpowiedzi na pytania dotyczące m.in. oferty programów wsparcia.
Dołącz do dyskusji: Biedronka szkoli pracowników za pomocą wirtualnej rzeczywistości