Biedronka optymalizuje własne zużycie energii elektrycznej
Biedronka rozpoczyna właśnie dużą kampanię świadomościową kierowaną do 80 tys. swoich pracowników, której celem jest uświadomienie, jak kluczowe jest oszczędzanie energii niezbędnej do funkcjonowania sklepów sieci.
- Zużycie energii przekłada się na emisję CO2 do atmosfery, co wpływa na podwyższenie globalnej temperatury, dlatego też efektywne zużywanie energii jest dla sieci Biedronka priorytetem - oświadcza największa w Polsce sieć dyskontowa.
Jak Biedronka chce oszczędzać energię
W sklepach sieci optymalizowane są właśnie narzędzia i metody odpowiedzialnego zużywania energii. Szczegółowe zalecenia oraz standardy efektywnego wykorzystania energii trafiające właśnie do kierowników sklepów Biedronka w ramach programu oszczędzania energii
W celu optymalnego wykorzystania energii w sklepach zostały zebrane obowiązujące wytyczne. Oświetlenie w sklepach sieci działa w godzinach pracy sklepów, w czasie towarowania jest przygaszane, a oświetlenie parkingów i logotypów zewnętrznych działa tylko po zmroku.
Oświetlenie jest wyłączone poza godzinami pracy sklepu i towarowania. Kierownicy placówek otrzymali zalecenie wyłączania oświetlenia w biurach, stołówkach, toaletach i sanitariatach, gdy nie są używane. Systemy wentylacji, klimatyzacji i ogrzewania będą działały w godzinach pracy sklepów w oparciu o ustalone parametry grzania i chłodzenia. Drzwi regałów chłodniczych i mroźni pozostają zamknięte, gdy nie są używane.
- W dobie rekordowych wzrostów cen energii elektrycznej i gazu oraz międzynarodowych inicjatyw oszczędzania energii stawiamy na energooszczędność i wdrażamy program efektywności energetycznej pod hasłem Dobra energia - oszczędzanie mamy w planie! Głównym założeniem programu jest racjonalne i efektywnie wykorzystanie energii, dzięki czemu nasze sklepy będą także bardziej przyjazne środowisku. Przygotowaliśmy dla pracowników wytyczne oraz dedykowane szkolenia, które określają konkretne zachowania, wskazówki oraz standardy efektywnego wykorzystania energii w Biedronkach, a także wprowadziliśmy szereg technicznych optymalizacji - komentuje Natalia Rompska-Żuk, menedżerka ds. zarządzania energią w sieci Biedronka.
Biedronka inwestuje w panele fotowoltaiczne
Już od wielu miesięcy we wszystkich nowych i odnawianych sklepach Biedronka montowane są o 45% bardziej energooszczędne, zamykane chłodziarki i zamrażarki, oświetlenie LED, instalacje grzewcze (np. pompy ciepła) i wentylacyjne z odzyskiem ciepła, specjalnie izolowane są dachy i ściany.
W wyniku remontów sklepów w 2021 roku sieć zaoszczędziła 813 megawatów energii. Sieć już w 2019 r. sieć rozpoczęła instalacje pierwszych paneli fotowoltaicznych zlokalizowanych przy sklepach.
Obecnie posiada już 118 takich instalacji. Aktualnie panele fotowoltaiczne są montowane na dachach placówek. W czerwcu br. Biedronka zawarła umowę, w wyniku której do końca 2025 r. 2 tysiące sklepów zostanie wyposażone w instalacje fotowoltaiczne, a do końca br. zostanie zamontowane przynajmniej 500 nowych kompletnych instalacji. Średnio na każdym dachu umieszczonych zostanie 110 paneli.
Dołącz do dyskusji: Biedronka optymalizuje własne zużycie energii elektrycznej
lampy świecą a klienci odbijają się od drzwi bo zamknięte,myślą ,że skoro jasno w sklepie to zrobią zakupy.