Biedronka wprowadza etykiety "Wybiegaj to"
Sieć sklepów Biedronka (Jeronimo Martins Polska) wprowadziła nowe, dodatkowe oznaczenia na wybranych produktach marki własnej. Dzięki etykiecie "Wybiegaj to!" klient dowie się, jak długo trzeba się ruszać, aby spalić spożyte kalorie.
Chipsy ziemniaczane o smaku karkówki z grilla, karbowane o smaku grillowanych warzyw oraz chrupki z soczewicy o smaku paprykowym i kwaśnej śmietany z cebulą to pierwsze produkty marki własnej sieci Biedronka, na których opakowaniach pojawią się informacje ile czasu należy wykonywać daną aktywność fizyczną, by spalić ilości kalorii spożytą w ramach porcji produktu. Informuje o tym oznaczenie PACE.
PACE (z ang. physical activity calorie equivalent) to miary aktywności fizycznej, które informują o czasie wykonywanej aktywności fizycznej niezbędnym do spalenia określonej liczby kalorii. Ikony „Wybiegaj to” będą umieszczane na tyle etykiety produktów marki własnej sieci Biedronka - Top.
Jak czytać etykiety PACE?
Dla przykładu: osoba dorosła o masie ciała około 70 kg, aby spalić zjedzoną porcję 30 g chipsów ziemniaczanych, powinna przez około 13 minut biec z prędkością około 10 km na godzinę.
Sukcesywnie dodatkowe oznakowanie będzie pojawiać się na kolejnych produktach w marce własnej TOP. - Nadmiar spożywanych w ciągu dnia kalorii jest jednym z czynników prowadzących do nadwagi, a regularna aktywność fizyczna pozwala na utrzymanie nie tylko dobrej kondycji, ale również prawidłowej masy ciała. Dlatego w interesie naszych klientów zdecydowaliśmy się wprowadzić oznaczenia PACE na wybranych produktach marki własnej Biedronki. Etykieta produktów to jeden z elementów ułatwiających podejmowanie świadomych wyborów już przy półce sklepowej, a aktywność fizyczna jest bardzo ważnym elementem zdrowego stylu życia - mówi Justyna Szymani, dyrektorka działu rozwoju jakości i kontroli marki własnej w sieci Biedronka.
Według badań oznakowanie PACE poprzez zachęcenie do aktywności fizycznej może wspomóc kontrolę masy ciała i ograniczyć spożycie kalorii o ok. 100- 200 kalorii każdego dnia.
Wpływy Biedronki 8 proc. w górę
W czwartym kwartale ub.r. przychody grupy Jeronimo Martins, według wstępnych danych, wyniosły 5,683 mld euro, czyli wzrosły 11,5 proc. rdr - poinformowała spółka we wstępnych danych.
W całym 2021 roku przychody wyniosły 20,889 mld euro, co oznacza wzrost o 8,3 proc. rdr.
Przychody Biedronki w IV kwartale wrosły 10 proc. rdr do 3,912 mld euro, a w całym 2021 roku wzrosły rdr o 8 proc. do 14,542 mld zł. Sprzedaż LFL wzrosła w 2021 roku o 8,3 proc.
W 2021 roku Biedronka otworzyła 164 nowe sklepy, przekraczając swoje wcześniejsze plany. Na koniec września ub.r. miała 3 174 sklepy, wobec 3 047 przed rokiem.
Dołącz do dyskusji: Biedronka wprowadza etykiety "Wybiegaj to"