SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

BBC w nowej informacyjnej aplikacji mobilnej stawia na personalizację

BBC udostępniła nową odsłonę aplikacji BBC News do urządzeń mobilnych. Najważniejsze zalety serwisu to dynamiczne dostosowanie treści do zainteresowań użytkowników oraz dostęp do szerokiej bazy zdjęć i materiałów audio/wideo.

Aplikacja, udostępniona w weekend, jest przeznaczona na systemy iOS i Android, i od momentu premiery w ciągu kilkunastu godzin została ściągnięta ponad 1,5 mln razy.

BBC podkreśla, że serwis został przebudowany od podstaw i obecnie oferuje użytkownikom dostęp do informacji w sposób w pełni przystosowany do wymogów mobilnego odbiorcy.

Podstawowym ulepszeniem w stosunku do poprzednich wersji aplikacji ma być dostosowanie treści do wymagań i upodobań użytkowników (za pośrednictwem sekcji „My News”). Materiały są dobierane w zależności od tego jakie informacje, filmy wideo i zdjęcia odbiorca przeglądał wcześniej oraz jakich treści poszukiwał.

Według zapowiedzi wydawcy użytkownicy BBC News mają obecnie szerszy wybór artykułów pochodzących z całej międzynarodowej sieci dziennikarzy tworzących materiały dla brytyjskiej stacji, a także dostęp do pełnego zbioru multimediów - zdjęć, filmów wideo i nagrań audio. Nowością jest także nadawany na bieżąco newsowy serwis radiowy BBC, a także dostosowanie aplikacji do współpracy ze smartwatchami, zarówno tymi pracującymi pod kontrolą Androida, jak i z Apple Watch.

- Obecny odbiorca oczekuje od nas nie tylko dostosowanego technicznie do warunków mobilnych przekazu, lecz także treści skrojonych dla niego na miarę - podkreśla w komunikacie Richard Porter, digital and editorial director w BBC Global News. - Naszym zadaniem jest dostarczenie mu na bieżąco wszystkich najważniejszych informacji, którymi żyje świat, ale w sposób który go nie przytłoczy, a zainteresuje.

Pierwsza wersja aplikacji BBC została udostępniona w 2010 r. Dzisiaj 50 proc. użytkowników korzysta z serwisu BBC News za pośrednictwem urządzeń mobilnych - w 2012 r. było to jedynie 12 proc. Od momentu uruchomienia pierwszej odsłony serwis BBC News został ściągnięty przez ponad 40 mln użytkowników pochodzących z ok. 200 krajów. Według danych BBC obecnie aplikacja notuje miesięcznie prawie 0,5 mld odsłon.

Dołącz do dyskusji: BBC w nowej informacyjnej aplikacji mobilnej stawia na personalizację

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl