Bauer odświeża magazyn “Olivia”. 3,5 mln zł na kampanię
We wtorek 9 lipca br. na rynku pojawi się sierpniowe wydanie miesięcznika “Olivia” (Wydawnictwo Bauer). Od tego wydania magazyn zyska nową szatę graficzną i zmienione działy. Zmiany wspierać będzie kampania o wartości 3,5 mln zł.
W ramach odświeżenia szaty graficznej “Olivia” zyska nowe czcionki, kolorystyczne uporządkowanie działów, większe będą też zdjęcia i zmienią się infografiki. Sesje modowe i gwiazd obecne w magazynie będą wykonywane teraz przez znanych polskich fotografów jak Krzysztof Opaliński, Piotr Porębski, Marek Straszewski czy Aldona Karczmarczyk.
Dział wnętrza i dekoracje zostanie powiększony i umieszczony w środku pisma. Bardziej obszerny i urozmaicony stanie się dział kuchnia. Oprócz przepisów na dania sezonowe, pojawiają się w nim takie kolumny jak “Kuchnia dla zabieganych”, “Kuchnia z gwiazdą” i “Mały kucharz”. Nowością w miesięczniku będzie też, że każdy dział zamykany będzie opisem problemu i jego rozwiązania.
Zmiany merytoryczne i graficzne zostały częściowo wprowadzone już w numerze lipcowym tytułu i przetestowane na badaniach fokusowych czytelniczek “Olivii” i magazynów konkurencyjnych. - Wszystkie czytelniczki “Olivii” jednoznacznie wskazują, że ich pismo jest najbardziej ekskluzywne i najlepsze w segmencie, a czytelniczki czasopism konkurencyjnych najczęściej dawały zmienionej “Olivii” najwyższe oceny, deklarując chęć zakupu pisma - podał Bauer w komunikacie.
Zmiany merytoryczne w “Olivii” przygotowała Dorota Maj, która od grudnia ub.r. jest redaktor naczelną magazynu. Autorem nowej makiety jest Iwona Kobryń-Gałązka, dyrektor artystyczna pisma.
Cena “Olivii” pozostaje bez zmian i wynosi 2,50 zł. Sierpniowe wydanie miesięcznika ukaże się w objętości 150 stron i w nakładzie 280 tys. egz.
Zmiany w magazynie wspierać będzie kampania obejmująca telewizję (stacje TVP, Polsat, TVN, kanały Atmedia) i prasę (m.in. “Twój Styl”, “Show”, “Grazia”, “Tele Tydzień”, “Tina”, “Życie na Gorąco”, “Naj”). Przewidywane wydatki na promocję do końca roku mają wynieść ok. 3,5 mln zł. Kreację przygotowała firma Happy Hours, a media zakupił MEC.
“Olivia” znajduje się w portfolio Wydawnictwa Bauer od wiosny 2012 roku, a poprzednie jej odświeżenie miało miejsce rok temu. Mimo tych zmian, w I kwartale br. magazyn miał najniższą średnią sprzedaż ogółem wśród miesięczników poradnikowych - wyniosła ona 176 836 egz. (więcej na ten temat).
- Wydawnictwo uzasadnia kolejne odświeżenie magazynu względami marketingowymi - tłumaczy nam Maciej Brzozowski, dyrektor PR w Grupie Bauer.
Jak już informowaliśmy, że w czwartek 11 lipca br. na rynku pojawi się też odświeżone wydanie “Poradnika Domowego”, kupionego w lutym br. przez Edipresse Polska. Tytuł ten ma wejść do segmentu poradników premium i stać się konkurentem m.in. dla “Olivii” (więcej na ten temat).
Dołącz do dyskusji: Bauer odświeża magazyn “Olivia”. 3,5 mln zł na kampanię
w relacjach z ludźmi, na które nikt już nie reaguje bo na rynku jest jak jest.