Bardzo dobre wyniki sieci Idea
Idea uzyskała bardzo dobre wyniki w pierwszym kwartale 2004 r.
Zarząd Polskiej Telefonii Komórkowej Centertel, operatora sieci IDEA, zaprezentował wyniki pierwszego kwartału 2004 r. Dynamicznie rozwijająca się sieć Idea posiadała na koniec pierwszego kwartału br. ok. 32,4 proc. udziałów w polskim rynku telefonii komórkowej z ponad 6 mln klientów (z czego ponad 3,2 mln w ofertach prepaid). Operator Idei osiągnął przychody w wysokości 1.299 mln PLN oraz pozytywny wynik finansowy netto, w wysokości 69 mln PLN. Idea w pierwszym kwartale br. osiągnęła pozycję nr 2 w segmencie klientów abonamentowych (ok. 33,2%) i obecnie jest liderem w nowych aktywacjach na rynku ofert postpaid (udział ok. 65,8%).
"Miarą sukcesów PTK Centertel w pierwszym kwartale 2004 r. jest umocnienie pozycji rynkowej Idei, zwłaszcza pod względem wartościowym, pomimo bardzo ostrej rywalizacji konkurencyjnej - powiedział Sławomir Skrodzki, prezes zarządu Polskiej Telefonii Komórkowej Centertel - Nadal zamierzamy uzyskiwać coraz lepsze wyniki operacyjne i finansowe oraz optymalizować naszą bazę klientów - pozyskując nawet tych najbardziej wymagających. Jednak przede wszystkim chcemy nadal skutecznie budować wartość firmy, poprzez stałe podwyższanie jakości usług i poziomu obsługi klientów. efektywnie konkurując przede wszystkim wysoką jakością techniczną sieci, nowoczesnymi oraz innowacyjnymi usługami i produktami".
Przychody PTK Centertel w pierwszym kwartale 2004 roku wyniosły 1.299 mln PLN (972 mln PLN w 1Q2003 r.), przy zatrudnieniu 2.712 osób (2.422 w 1Q2003 r.).
W pierwszym kwartale br. nastąpił 5,4% wzrost liczby klientów sieci Idea (wzrost netto w 1Q2004 r. o 309.000), których było 31.03. 2003 r. 6,011 mln (4,739 mln w 1Q2003 r.) i była wyższa o 1,272 mln niż rok wcześniej.
W sieci Idea nadal zwiększa się udział abonentów w całej bazie klientów (obecnie ok. 46%), których było w 1Q2004 r - już 2,75 mln (1,886 mln w 1Q2003 r.), a użytkowników ofert prepaid Idei było 3,254 mln (2,843 mln w 1Q2003 r.), natomiast abonentów sieci analogowej Centertel (NMT450) było 6 tysięcy (10 tys. w 1Q2003 r.).
Na uwagę zasługuje wzrost udziałów Idei w rynku pod względem wartościowym - do prawie 32% na koniec 1Q2004 r. oraz wzrost udziałów w rynku ofert abonamentowych - do 33,2%.
"Uzyskane w pierwszych trzech miesiącach 2004 r. dobre wyniki sprzedaży - a zwłaszcza fakt, że prawie 66 proc. nowopozyskanych w Polsce klientów ofert abonamentowych w 1Q2004 r. klientów postpaid wybrało ofertę Idei -, udało się nam osiągnąć dzięki realizowaniu z sukcesem właściwej strategii rynkowej i nieustannym wzbogacaniu naszej oferty usług - mówi Jean-Marc Vignolles, wiceprezes zarządu PTK Centertel - zdecydowanie pomogły nam w tym w pierwszym kwartale br. wyróżniające ofertę Idei na rynku: nowa oferta prepaid Dla Każdego w Idei, nowe taryfy Mega w Idei (postpaid) oraz atrakcyjne oferty dla klientów biznesowych (Pakiety Firmowe GPRS, Bezpłatny Pakiet Minut na Firmę)".
Zdaniem przedstawicieli Zarządu PTK Centertel, w działalności Idei bardzo istotne jest także efektywne wykorzystanie synergii Grupy Telekomunikacji Polskiej oraz doświadczenia Grupy France Telecom i Grupy Orange. W 2004 r. Zarząd PTK Centertel spodziewa się utrzymania tempa rozwoju rynku i planuje zwiększenie liczby klientów ok. 1 mln nowych, ale przede wszystkim kładzie nacisk na optymalizację wyników pod względem uzyskiwanych przychodów i zwiększania wartościowości spółki.
Na koniec spotkania zaprezentowano 6-milionową abonentkę sieci Idea. Jest nią 27-letnia pani Katarzyna Kamińska, absolwentka Wydziału Architektury Politechniki Gdańskiej. 6-milionowa klientka sieci Idea niedawno przyjechała do Warszawy z Gdańska, gdzie do tej pory mieszkała. Przeprowadzka związana jest ze zmianą pracy. Pani Kasia została zatrudniona przez jako asystentka przez znaną projektantkę mody. "Nowa praca wymaga dużej dyspozycyjności i pozostawania w kontakcie zarówno z szefową, jak klientkami" - mówi pani Kasia - "Telefon komórkowy okazał się w niej niezbędny". Pani Kasia dostała od szefowej jej poprzedni aparat, pozostało jeszcze zakupić aktywację. Szefowa pani Kamińskiej i jej współpracownicy są także abonentami Idei, więc był to naturalny wybór. "Zdecydowałam się na plan Mega 150, ze względu na duży pakiet minut do wykorzystania w ramach sieci Idea oraz niskie ceny połączeń do Idei" - dodaje pani Katarzyna Kamińska.
Dołącz do dyskusji: Bardzo dobre wyniki sieci Idea