Barbie akcją Dream Gap zwraca uwagę na brak wiary w siebie u małych dziewczynek (wideo)
Marka Barbie (Mattel) rusza z globalnym projektem Dream Gap, którego celem jest uświadomienie ograniczeń sprawiających, że już małe dziewczynki tracą wiarę we własne możliwości i rezygnują z marzeń. Przy akcji współpracowała z agencją BBDO San Francisco.
Zjawisko Dream Gap, które zostało zidentyfikowane przez światowe instytucje dotyczy uprzedzeń i nierówności związanych z płcią. Prowadzą one do utraty pewności siebie i wiary we własne możliwości dziewczynek w wieku około 5 lat. W odróżnieniu od chłopców, tracą one wiarę, że w przyszłości, jako dorosłe kobiety będą mogły zostać kim zechcą, będą realizować swoje marzenia i osiągać cele. Brak wiary w siebie pogłębiają utrwalane stereotypy kulturowe, system wychowania czy edukacji, a nawet wizerunek dziewczynek i kobiet kreowany w mediach.
Barbie stara się walczyć z tymi uprzedzeniami, dlatego poprzez swoje działania inspiruje dziewczynki oraz dorosłych do budowania rzeczywistości, w której dziewczynki mogą osiągać wszystko, co sobie wymarzą i zostać kim chcą. Ma to wyrażać hasło: #CloseTheDreamGap #MożeszByćKimChcesz.
Wdrażając nowy globalny projekt Barbie będzie wspierać dziewczynki i pomagać dorosłym w przeciwdziałaniu Dream Gap. Jednym z działań jest informowanie o zjawisku Dream Gap – ma służyć temu specjalny film wideo będący kontynuacją kampanii „Możesz być kim chcesz” (ang. You Can Be Anything).
Marka wskazuje też wzory do naśladowania – w ramach programu Barbie Shero przekonuje dziewczynki, że mogą być kim chcą pokazując kobiety, które udowadniają, że można i trzeba spełniać swoje marzenia. W Polsce pierwsze w historii wyróżnienie Barbie Shero otrzymała Martyna Wojciechowska, dziennikarka i podróżniczka, za wyjątkową pasję, wewnętrzną siłę i determinację w osiąganiu celów.
Ponadto w specjalnym kanale na YouTube Barbie Vlog marka objaśnia istotne dla dziewczynek tematy w przystępny sposób.
Barbie podjęła też współpracę z profesorem nadzwyczajnym Andreiem Cimpianem z Uniwersytetu Nowojorskiego, który w ramach dwuletniego stypendium przeanalizuje zjawisko Dream Gap. Aby dowiedzieć się więcej o dziewczynkach, badania zostaną rozszerzone na inne kraje.
Za kreację materiałów związanych z projektem, w tym film wideo odpowiada agencja BBDO San Francisco.
Dołącz do dyskusji: Barbie akcją Dream Gap zwraca uwagę na brak wiary w siebie u małych dziewczynek (wideo)