Bank Handlowy: kryzys mamy już za sobą, klienci radzą sobie jużznacznie lepiej
Bank Handlowy spodziewa się wzrostu wskaźnika zwrotu z kapitału(ROE) w przyszłym roku dzięki zwiększeniu przychodów i cięciomkosztów, powiedział prezes banku Sławomir Sikora w wywiadzie dlaagencji Bloomberg. W 2008 r. wskaźników ROE spadł o 4,9 pkt. do11,7%.
"Spodziewamy się dwucyfrowego wskaźnika ROE w przyszłym roku" -powiedział Sikora.
Zysk netto Banku Handlowego spadł w II kwartale o 58% do 71,4mln zł z powodu wyższych odpisów na złe kredyty oraz opcjomwalutowym klientów.
W ocenie prezesa wyniki finansowe polskich banków w drugiejpołowie roku powinny być lepszy, niż wypracowane w pierwszychsześciu miesiącach dzięki lepszej kontroli kosztów i zaostrzeniukryteriów wobec klientów.
"Punkt kulminacyjny kryzysu mamy już za sobą i widzę, że klienciradzą sobie już z tym znacznie lepiej. Z tą wiedzą, która mamyteraz, pod koniec września możemy ocenić, że większość tychnegatywnych trendów, które przewidywaliśmy wiosną nie potwierdziłasię w ostatnich dwóch kwartałach" - powiedział Sikora.
Dodał jednak, że jednym z ryzyk, z którymi muszą liczyć siębanki, szczególnie w obszarze detalu jest rosnące bezrobocie, a coza tym idzie problemy klientów ze spłatą zobowiązań.
Sikora powiedział, że Handlowy może w tym roku powrócić dowypłacania dywidendy, po tym jak zastosował się do zaleceńregulatora, aby zysk za 2008 rok pozostawić w banku w celuwzmocnienia kapitałów.
"Patrząc na bank w oderwaniu od sektora, nie widzę dziś potrzebyzatrzymywania zysku"- powiedział prezes.
Współczynnik wypłacalności Banku Handlowego wyniósł 13,5% nakoniec czerwca.
Bank Handlowy miał po audycie 117,56 mln zł skonsolidowanegozysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej wpierwszej połowie 2009 roku wobec 350,17 mln zł zysku rokwcześniej.
Wynik odsetkowy grupy wyniósł 773,98 mln zł wobec 646,68 mln złrok wcześniej, natomiast wynik z opłat i prowizji ukształtował sięna poziomie 254,95 mln zł wobec 329,39 mln zł.
Dołącz do dyskusji: Bank Handlowy: kryzys mamy już za sobą, klienci radzą sobie jużznacznie lepiej