Bank Handlowy chce podwoić liczbę użytkowników bankowości internetowej
Bank Handlowy będzie koncentrował się na rozwoju cross-sellingu, a w ciągu 3 lat chce podwoić liczbę użytkowników bankowości internetowej do 1,03 mln. Nowa strategia ma przełożyć się pozytywnie na wskaźniki efektywności - zwrot z kapitałów ma wzrosnąć powyżej 20%, a wskaźnik kosztów do dochodów spaść poniżej 50% na koniec 2012 r., poinformował prezes zarządu Sławomir Sikora.
"Silna pozycja kapitałowa i płynnościowa banku oraz globalny zasięg stwarzają szansę, abyśmy w pełni wykorzystali pozycję rynkową. Zmieniamy nasze podejście i chcemy postawić na wieloproduktową i trwałą współpracę z klientami"- powiedział Sikora na konferencji prasowej w czwartek.
Bank dokonał nowej segmentacji klientów i liczy, że dzięki dopasowaniu produktów, rozwojowi sieci i nowemu systemowi motywacyjnemu dla doradców zwiększy sprzedaż na jednego klienta.
"Ponad 50% klientów współpracuje z nami w oparciu o jeden produkt, w detalu jest to 66%. Chcemy tych klientów, których znamy zaprosić do szerszej współpracy. Stawiamy na cross-sell"- powiedział Sikora. Dodał, że bank nie rezygnuje jednak z pozyskiwania nowych klientów.
Sprzedaż produktów na jednego klienta korporacyjnego wynosi obecnie 2,4, a w detalu jest to niewiele powyżej 1 produktu.
Sikora podkreślił, że dzięki nowej strategii Bank Handlowy chce poprawić wskaźniki efektywności.
"Chcemy, aby w 2012 ROE było powyżej 20% wobec 8% po trzech kwartałach i 8,8% w sektorze. To jest cel ambitny, ale dzięki nowej strategii jesteśmy w stanie to osiągnąć"- powiedział Sikora.
Wskaźnik kosztów do dochodów (C/I) ma spaść poniżej 50% wobec 57% na koniec III kw.,a zwrot z aktywów ma być wyższy niż 2,5% w porównaniu z 1% na koniec września 2009 r.
Zgodnie z nową strategią bank planuje zintegrowanie bankowości tradycyjnej z telefoniczną i biznesową. Jeszcze w tym roku zaoferuje bankowość mobilną.
Handlowy stawia także na rozwój punktów obsługi, ale nie będzie ograniczał się do oddziałów i filii. Obecnie działają 181 placówki.
"Zmienimy nasz sposób obecności, zwiększymy 10- krotnie punkty dostępu do banku. To będą standy, ATM i partnerskie punkty usługi. Będziemy wraz partnerami rozwijać sieć tak, aby w ciągu kilku lat tych punktów było 3 tysiące"- powiedział prezes.
W ciągu trzech lat bank chce podwoić liczbę użytkowników bankowości przez internet do 1.030 tys. wobec 557 tys. na koniec 2009 r.
Obecnie Bank Handlowy ma powyżej 1 mln klientów indywidualnych i ponad 20 tys. klientów korporacyjnych.
Dołącz do dyskusji: Bank Handlowy chce podwoić liczbę użytkowników bankowości internetowej