„Auto Świat Poradnik” nowym liderem sprzedaży miesięczników motoryzacyjnych
W lipcu 2013 roku w rankingu średniej sprzedaży ogółem wśród tygodników motoryzacyjnych pierwsze miejsce zajął „Motor”. Natomiast wśród miesięczników na pozycję lidera awansował „Auto Świat Poradnik”.
Liderem sprzedaży wśród pism motoryzacyjnych w lipcu 2013 roku pozostał tygodnik „Motor” (Wydawnictwo Bauer), którego średnia sprzedaż ogółem względem analogicznego okresu rok wcześniej wzrosła o 6,10 proc. i wyniosła 98 958 egz. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
Drugi w kolejności tygodnik, czyli „Auto Świat” (Ringier Axel Springer Polska) zanotował stratę na poziomie 5,74 proc., a jego średni wynik ustabilizował się na poziomie 77 203 egz.
Wśród miesięczników z drugiego na pierwsze miejsce awansował „Auto Świat Poradnik” (Ringier Axel Springer Polska), po wzroście o 9,40 proc. Sprzedał się on na poziomie 46 667 egz.
Z trzeciej na drugą lokatę awansowało „Auto-Moto” (Wydawnictwo Bauer), którego wynik sprzedażowy w lipcu br. wyniósł 43 607 egz., po największym wzroście w zestawieniu wynoszącym 30,85 proc.
Natomiast z pozycji lidera na ostatnie miejsce podium w zestawieniu spadł „TopGear” (Ringier Axel Springer Polska) ze sprzedażą ogółem na poziomie 39 222 egz. Magazyn ten zanotował spadek wyniku o 11,90 proc.
Natomiast największy spadek zanotował „Świat Motocykli” (Agora), którego wynik sprzedażowy zmniejszył się o 25,86 proc. i ostatecznie wyniósł 17 391 egz. Pismo to w rankingu zajęło miejsce piąte.
Wirtualnemedia.pl | lipiec | |
2013 | 2012 | |
ZKDP | Sprzedaż ogółem | |
Tytuł | Tygodniki | |
Motor | 98 958 | 93 265 |
Auto Świat | 77 203 | 81 900 |
Tytuł | Miesięczniki | |
Auto Świat Poradnik | 46 667 | 42 659 |
Auto-Moto. Magazyn Zmotoryzowanych | 43 607 | 33 327 |
Top Gear | 39 222 | 44 518 |
Auto Motor i Sport | 29 121 | 25 159 |
Świat Motocykli | 17 391 | 23 456 |
Automobilista | 7 920 | 9 928 |
W lipcu 2013 roku w porównaniu do czerwca 2013 roku średnia sprzedaż ogółem tygodnika „Motor” zwiększyła się o 4,76 proc., a wynik „Auto Świata” wzrósł o 1,33 proc.
Natomiast wśród miesięczników największym wzrostem (o 30,53 proc.) pochwalić się mógł „Auto Świat Poradnik”, a najwięcej stracił tutaj „TopGear” - było to 21,74 proc.
Wirtualnemedia.pl | 2013 | |
lipiec | czerwiec | |
ZKDP | Sprzedaż ogółem | |
Tytuł | Tygodniki | |
Motor | 98 958 | 94 461 |
Auto Świat | 77 203 | 76 191 |
Tytuł | Miesięczniki | |
Auto Świat Poradnik | 46 667 | 35 752 |
Auto-Moto. Magazyn Zmotoryzowanych | 43 607 | 37 558 |
Top Gear | 39 222 | 50 117 |
Auto Motor i Sport | 29 121 | 27 039 |
Świat Motocykli | 17 391 | 16 511 |
Automobilista | 7 920 | 8 206 |
W zestawieniu nie znalazł się magazyn „Classic Auto”, ponieważ jego wydawnictwo - Stratos Concept - nie wysłało deklaracji do ZKDP za lipiec br.
Dołącz do dyskusji: „Auto Świat Poradnik” nowym liderem sprzedaży miesięczników motoryzacyjnych