'Auto Świat' liderem pism motoryzacyjnych, 'Top Gear' w dół o 17 proc.
W lipcu 2009 roku większość tytułów z segmentu pism motoryzacyjnych (tygodniki i miesięczniki) zanotowało spadek sprzedaży w porównaniu z analogicznym miesiącem 2008 roku. Liderem segmentu był "Auto Świat", spada sprzedaż "Top Gear".
Sprzedaż ogółem tygodnika "Auto Świat" (Axel Springer Polska) wyniosła w lipcu 2009 r. 100 858 egz., co w stosunku do lipca 2008 roku oznacza spadek o 8 proc. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
Na drugim miejscu znalazł się tygodnik "Motor" (Wydawnictwo Bauer) ze sprzedażą na poziomie 91 730 egz. (spadek o 10 proc.).
Trzecia pozycja przypadła miesięcznikowi "Top Gear" (Burda Media Polska), który na polskim rynku zadebiutował w marcu 2008 roku. Jego sprzedaż w lipcu 2009 r. wyniosła 76 210 (w dół o 17 proc.).
lipiec |
||
|
2009 |
2008 |
ZKDP |
Sprzedaż ogółem |
|
Auto Świat* | 100 858 | 105 215 |
Motor* | 91 730 | 101 961 |
Top Gear | 76 210 | 92 570 |
Auto Świat Poradnik | 45 182 | 39 386 |
Auto, Motor i Sport | 35 687 | 51 923 |
Auto - Moto Magazyn Zmotoryzowanych | 34 318 | 39 655 |
Świat Motocykli | 29 705 | 30 554 |
Automobilista | 11 142 | 9 304 |
Classic Auto | 8 540 | 9008 |
Magazyn Rajdowy WRC | 8 216 | 8 184 |
Porównując dane z lipca br. do danych z poprzedniego miesiąca można stwierdzić, że najwięcej stracił "Motor".
2009 |
||
|
lipiec |
czerwiec |
ZKDP |
Sprzedaż ogółem |
|
Auto Świat* | 100 858 | 98 388 |
Motor* | 91 730 | 101 079 |
Top Gear | 76 210 | 76 319 |
Auto Świat Poradnik | 45 182 | 38 045 |
Auto, Motor i Sport | 35 687 | 29 944 |
Auto - Moto Magazyn Zmotoryzowanych | 34 318 | 39 023 |
Świat Motocykli | 29 705 | 31 111 |
Automobilista | 11 142 | 11 108 |
Classic Auto | 8 540 | 7 259 |
Magazyn Rajdowy WRC | 8 216 | 7 805 |
* -"Auto Świat" i "Motor" to tygodniki, natomiast pozostałe tytuły wymienione w zestawieniu są miesięcznikami.
Dołącz do dyskusji: 'Auto Świat' liderem pism motoryzacyjnych, 'Top Gear' w dół o 17 proc.