SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

'Auto Świat' liderem pism motoryzacyjnych, 'Top Gear' w dół o 17 proc.

W lipcu 2009 roku większość tytułów z segmentu pism motoryzacyjnych (tygodniki i miesięczniki) zanotowało spadek sprzedaży w porównaniu z analogicznym miesiącem 2008 roku. Liderem segmentu był "Auto Świat", spada sprzedaż "Top Gear".

Sprzedaż ogółem tygodnika "Auto Świat" (Axel Springer Polska) wyniosła w lipcu 2009 r. 100 858 egz., co w stosunku do lipca 2008 roku oznacza spadek o 8 proc. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

Na drugim miejscu znalazł się tygodnik "Motor" (Wydawnictwo Bauer) ze sprzedażą na poziomie 91 730 egz. (spadek o 10 proc.).

Trzecia pozycja przypadła miesięcznikowi "Top Gear" (Burda Media Polska), który na polskim rynku zadebiutował w marcu 2008 roku. Jego sprzedaż w lipcu 2009 r. wyniosła 76 210 (w dół o 17 proc.).

lipiec


2009

2008

ZKDP

Sprzedaż ogółem

Auto Świat* 100 858 105 215
Motor* 91 730 101 961
Top Gear 76 210 92 570
Auto Świat Poradnik 45 182 39 386
Auto, Motor i Sport 35 687 51 923
Auto - Moto Magazyn Zmotoryzowanych 34 318 39 655
Świat Motocykli 29 705 30 554
Automobilista 11 142 9 304
Classic Auto 8 540 9008
Magazyn Rajdowy WRC 8 216 8 184



Porównując dane z lipca br. do danych z poprzedniego miesiąca można stwierdzić, że najwięcej stracił "Motor".

2009


lipiec

czerwiec

ZKDP

Sprzedaż ogółem

Auto Świat* 100 858 98 388
Motor* 91 730 101 079
Top Gear 76 210 76 319
Auto Świat Poradnik 45 182 38 045
Auto, Motor i Sport 35 687 29 944
Auto - Moto Magazyn Zmotoryzowanych 34 318 39 023
Świat Motocykli 29 705 31 111
Automobilista 11 142 11 108
Classic Auto 8 540 7 259
Magazyn Rajdowy WRC 8 216 7 805


* -"Auto Świat" i "Motor" to tygodniki, natomiast pozostałe tytuły wymienione w zestawieniu są miesięcznikami.

Dołącz do dyskusji: 'Auto Świat' liderem pism motoryzacyjnych, 'Top Gear' w dół o 17 proc.

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl